Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

SEPTEMBER!!!.. Häääääär kommer viiiiii!!! *wiii*

Ankan80, min sambo kommer ha svart kostym. Vi köpte den för en vecka sedan på just Brothers. Och vi tyckte det var superbilligt. Det ingår ju även skjorta och slips, och bara kostymen skulle ha gått på mer än 2000 kr.

Han kommer dock inte ha väst, han vägrar och säger att han inte skulle känna sig bekväm i det. Och då är det ju inte mycket att diskutera, det är ju hans dag också.
    Men eftersom min kommer ha kostym så är ju svaret på din fråga, ja jag tycker absolut kostym och väst fungerar.

• lanovia 08

Ankan80, grå kostym kan man väl absolut ha användning för även efteråt.

Nej vi harinet börjat fundera på vigselprogram ännu. Vi är så nöjda med att vi har bestämt vilka låtar solisten skall sjunga. Får väl fundera på psalmer om ett tag.
    Vilka är de "riktiga" vigselpsalmerna?

Jag hade mardrömmar inatt. Vi befann oss helt plötsligt på bröllopsdagen och inser att vi har ju glömt att fixa serveringspersonal. Inte heller hade vi gjort bordsplacering, festhäfte eller vigselprogram. Usch vilken ångest det var!

Frågan jag ställer mig samtidigt, varför är det bara jag som får dessa mardrömmar och varför aldrig min sambo??

• lanovia 08

Vi har inte börjat fundera på vigselprogram skall det stå.

• lanovia 08

Troll 1 appropå erat bra val av kyrka? Vet ni vilken präst ni skall ha ännu?
    Den som döpte min brorsdotter var nog den bästa jag någonsin skådat. Så himlans lättsam och bra, så skall ni ha honom är det bara att gratulera.

• lanovia 08

Ok, då var det inte samma präst.

Jag trodde också man var tvungen att ha två psalmer utöver solosång. Det är ju en slags gudstjänst och då känns det ju nästan rimligt att de skall kräva att man har psalmer. Men vissa präster kanske inte håller på det, verkar ju vara olika från präst till präst.

• lanovia 08

Ankan80, vilken fin klänning

Troll1, han heter Peter. Efternamnet kommer jag inte ihåg men det har säkert min bror koll på. Skulle det bli aktuellt kan jag nog ta reda på det åt er.

• lanovia 08

Jag glömde visst svara på lite.
    Nej jag vet inget om organisterna i Tuve. Har bara varit där vid ett tillfälle. Och då slukade prästen all uppmärksamhet. Förutom allt fokus jag hade på lilltjejen och mina uppgifter som fadder.

Troll1 skrev 2008-04-03 11:54:57 följande:
    Jag får kolla upp det. Kan man skriva ut texten till psalmen ovan och lämna med kyrkbladet tro?Någon annan psalm som är fin? Vill inte ha ngt "stelbent"...Ianovia08: Vilken präst var det?Kan vara bra om det skulle hända ngt på vägen.Vet du vilken organist som är duktigast i Tuve. Det finns två. Behöver en som även kan/vill spela piano.
  • lanovia 08

Oh, snart är det helg, skall bli så skönt. Imorgon skall jag se om jag kan hitta en bra Bh till klänningen. Måste ha en axelbandslös. Är det någon i Göteborg som vet nån bra affär? Vet inte om H&M o Lindex har tillräckligt bra Bh:ar för att verkligen sitta uppe en hel dag utan axelband...kanske de här... Men man vill ju helst slippa stå o dra i den under dagen.

• lanovia 08

Ja det är ju det, bra pris alltså. Men jag har en axelbandslös som jag köpt på H&M eller Lindex (kommer itne ihåg) och den är absolut helt ok, men lite grann får allt dra i den för att den skall hålla sig på plats.

Schükano, hur mycket kostade din som du köpte på Change?

Snart fru Wennerström skrev 2008-04-04 08:11:05 följande:

jag tycker H&M axelbandslösa är bra, jag slipper iaf dra i den.. bra pris ocksålanovia 08 skrev 2008-04-04 08:07:43 följande:
  • lanovia 08

Hej Höstbrud 2008. Kul att du tittade in! Kan tänka mig att det är att stå i nu. Så ni lägger bröllopet i Gbg istället? blir det bara närmsta familjen som kommer bjudas eller hur gör ni med gästerna nu?

Svar på tråden SEPTEMBER!!!.. Häääääär kommer viiiiii!!! *wiii*