Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

SEPTEMBER!!!.. Häääääär kommer viiiiii!!! *wiii*

äckling, var ett tag sedan jag lyssnade på den men vad tror du om svenska versionen på from this moment? Den är ju rent av en bröllopslåt den innehåller inget "konstigt" vad jag kan minnas.

Jag förstår erat problem med text. Jag satt likadant och analysera sönder texterna tills dess att vi hittade dem vi ville ha (oavsett om det fanns någon konstig mening i dem). Håller med om att "I don´t deserve..." är lite konstigt om man ser det ur syftet att JO det gör han visst. Men jag väljer att se det från andra hållet. För jag får nog nästan mer kärlek än vad jag förtjänar ibland.

Sedan är jag helt frälst i Curly Sue sedan min sambo kom hem en dag och sa att han hittat låten vi skall ha i kyrkan. Han sätter på denna låt och säger; älskling precis så här känner jag för dig. Gud vad jag grät den gången och gör det fortfarande när jag hör den.

• lanovia 08

Appropå att lyssna sönder texter. Är det någon som vet några bra låtar som handlar om födelsedagar? Det här låter nog skumt. Men saken är den att min brorsdotter fyller 1 år den dagen vi gifter oss. Känner inte att det är läge att köra allsång för henne då hon nog bara skulle bli rädd. Men planen är att vi skall köra bildcollage på henne när alla gästerna kommer till festlokalen och spela någon fin låt.
    Egentligen hade vi bestämt oss för en låt av Per Gessle där han sjunger "..idag är min födelsedag..." (kommer inte ihåg vad den heter). Men där sjunger han sånt som känns konstigt för en 1-åring.
    Så är det någon som har tips på en bra födelsedagslåt???

• lanovia 08

Tack för tipsen, skall se om vi kan få ihop något bra av det.

• lanovia 08

Oh ja, vilket bra tips. Gunga med mig är min och min brorssons låt. Det var den enda som fick honom att sluta gråta när jag försökte få slut på bebisgråten.
    Den skall jag komma ihåg, antar att vi kommer behöva lite låtar om vi skall köra bildspelet ett tag.

• lanovia 08

Nja Snart fru Wennerström, är du säker på att du var först?? Du vet du har en supernojjig till att tävla mot.

Jag har varit lugn som en filbunke nu ett tag, inte ens några mardrömmar det sista. men nu har jag börjat stressa upp mig på nytt. Det är ju "bara" 4,5 mån kvar och vi gör ju nästan inget planeringsmässig. Men jag vet ju egentligen att det är gott om tid.

• lanovia 08

Fick ett irriterande sms igår som inte skulle till mig. Var från en kompis som har flyttat från stan och som tydligen var här i helgen, vilket hon inte hade meddelat (gör hon alltid annars). Gick ut på att hon inte visste om hon hann träffas på kvällen men om de andra träffades och planerade så fick de gärna ge henne ett ansvarsområde.
    What!? Enda anledningen till att hon skulle träffa de andra i kompisgänget utan att de säger till mig är för att planera möhippa. Gah! Blir så nervös!

Är dock lite förvånad över att hon lyckades skicka det fel för är det något man ser till när man planerar möhippa så är det att inte skicka fel.

• lanovia 08

Den tanken har slagit mig också... skulle ju inte heller förvåna. och de lyckades i så fall

Troll1, ja det är väl tidigt, men det här kompisgänget kommer förmodligen göra en egen möhippa, det gjorde vi för en annan av dem förra året. Det är studenter och de flesta åker härifrån under sommaren. En utav dem flyttar även härifrån för gott. Så min gissning är att det kommer hitta på något innan flytten går...

Fröken förväntan skrev 2008-04-21 08:31:45 följande:

lanovia 08 skrev 2008-04-21 08:20:36 följande:
    ...eller så var det meningen att skickas till dig för att göra dig lite nervös?!
  • lanovia 08

Ja, jättesöta skor. Tycker du gjorde helt rätt som köpte skor som du kan använda sedan.

Snart fru Wennerström, svar JA. Går här och funderar för fullt på tänkbar helg. Men jäkligt skoj också. Snobet om det inte bilr något nu....

• lanovia 08

En kväll tittar man bort från denna tråd och sedan har man massa att ta igen.

Vad kul att de tackat ja. Och hoppas hon kan komma på bröllopet.
    Vi blev ju av med våran toastmadame pga graviditet, hon är beräknad till 19 aug. Så jag hoppas att barnet kommer ut i tid och inte få för sig att vänta några veckor! Jag har hotat med att barnet inte får några presenter om det inte kommer ut när det skall. Skulle bli så ledsen om kompisen inte kunde komma på bröllopet. Honär ju en av de viktigaste gästerna för mig. Menmen så är det. Bara för att vi gifter oss stannar itne hela världen upp...

Fröken förväntan skrev 2008-04-21 22:12:43 följande:

Nu har vår favorit-toastmaster och vårtavorit-värdpar tackat JA. Jippie! Det känns som om vi är i goda händer så nu är jag lite extra glad Dessutom har bästa vännens (som är gravid) beräknade "födsel-datum" flyttats från den 8:e till den 2:e september så kanske kanske kanske kan hon vara med på bröllopet. Jippie igen!
  • lanovia 08

Jag skall ha tiara, en jättesöt.

kexxet skrev 2008-04-21 22:14:32 följande:
    Är det många här inne som ska ha typ tiara, brudkrona eller blommor i håret?
Svar på tråden SEPTEMBER!!!.. Häääääär kommer viiiiii!!! *wiii*