• Nessan

Mellan kyrka och lokal

Om ni har skrivit och talat om i inbjudan var vigseln hålls och var festen hålls så tycker jag det är gästernas ansvar at kolla upp hur de tar sig till plats A, till plats B och sedan hem. Såvida ni inte påbjuder något visst färdsätt, tex genom hyrd buss, men det tycker jag också är en oväntad lyx för gästerna, inget de kan räkna med.
    Alla andra gånger man ska bort på något kollar man (iaf jag) väl upp hur man tar sig dit och hem?

• Nessan

Jag antar att ni redan skickat ut inbjudan mm om ditt nick är ert vigseldatum. Annars hade man kunnat klämma in lite telefonnummer till taxibolagen i ett infoblad där.

Ni kan annars göra som de gjorde på ett bröllop jag var på. Då vigseln var över och folk gick ut ur kyrka stod kyrkvärdarna (som delat ut vigselprogrammen) och delade ut vägbeskrivningar för hur man skulle ta sig till festen. Ni skulle ju kunna trycka upp ett antal lappar med telefonnumret till taxi som gästerna kan få.

20080301 skrev 2008-02-27 08:52:31 följande:
    Vad skönt tänkte att jag är ensam om att anse att det inte ligger på mig. Vi har max 10 min mellan kyrka och lokal. kan på sin höjd gå på 200 och tar man då en stor taxi går det ju in 7 st 200/7 är inte många krJag har hittat buss nu men dom tar 5000. Kollade mest på skoj det kostar inte ens 5000 med taxi om vi så sitter en och en i varsin taxi
  • Nessan

Då tycker jag verkligen att du har gjort tillräckligt, jag tror knappast nån av era gäster kommer klaga för att de inte fick åka nån inhyrd buss. I så fall är de oförskämda!
    Lycka till på er stora dag!

Svar på tråden Mellan kyrka och lokal