• Nessan

Tips på egna sockerbitar!

Finns också alternativet att färga kristyren rosa och forma hjärtan med den på sockerbiten.
    Sen läste jag om någon som gjorde egna karamellfärgade sockerbitar (typ färgade strösocker och hade i yttepyttelite vatten, formade bitar och lät dem stelna).

Sen finns det ju färdiga hjärtformade sockerbitar att köpa. De har ett 'hack' i ena kanten så de kan hängas på kaffekoppen.

• Nessan

Sockerbitarna i Äntligens galleri tror jag det är Kirsto här på BT som har gjort (om jag inte minns fel). Det är bara vanlig färgad kristyr har jag för mig. (Tror hon färgade den själv med karamellfärg.)

Blondie77 skrev 2008-02-28 09:32:12 följande:
    precis nått sånt hade jag tänkt att göra! ser ut som man bara spritsat kristyr på, stämmer det? hoppas det finns färdig rosa kristyr så man slipper göra egen hehe vore perfekt med en lite färdig tub så man bara kan spritsa på :)
  • Nessan

Pratade du med nån som jobbade i din butik? Kanske kan de ta hem sån kristyr åt dig?

Blondie77 skrev 2008-02-28 13:24:10 följande:
    jag kom precis hem från ica maxi, dom hade bara vit kristyr :( dom hade pyntgele i olika färger men den blir väl inte hård...suck..någon som vet en butik som säljer den färdiga färgade kristyren runt vänersborg/uddevalla/trollhättan trakten?
Svar på tråden Tips på egna sockerbitar!