• Blondie77

Tips på egna sockerbitar!

Jag skulle vilja ha tips på hur man kan piffa till sina sockerbitar!!! Någon som har någon kul ide?

• Svar på tråden Tips på egna sockerbitar!
  • 20080301

Använde kristyr som klister och satte på 2 hjärtan på varje sockerbit

• Blondie77

vad använde du för hjärtan? jag har hjärtformat strössel men dom kanske är i minsta laget.

• Nessan

Finns också alternativet att färga kristyren rosa och forma hjärtan med den på sockerbiten.
    Sen läste jag om någon som gjorde egna karamellfärgade sockerbitar (typ färgade strösocker och hade i yttepyttelite vatten, formade bitar och lät dem stelna).

Sen finns det ju färdiga hjärtformade sockerbitar att köpa. De har ett 'hack' i ena kanten så de kan hängas på kaffekoppen.

• Pimu

På tradera finns det en säljare som säljer såna sockerbitar,har själv köpt såna av henne då jag är såpass lat att jag inte orkar fixa det själv:D Messa mig om du vill veta vad säljaren heter..

• sussa84

Vart får man tag på dom?? *vill ha*

Nessan skrev 2008-02-27 17:51:50 följande:
    Finns också alternativet att färga kristyren rosa och forma hjärtan med den på sockerbiten.Sen läste jag om någon som gjorde egna karamellfärgade sockerbitar (typ färgade strösocker och hade i yttepyttelite vatten, formade bitar och lät dem stelna).Sen finns det ju färdiga hjärtformade sockerbitar att köpa. De har ett 'hack' i ena kanten så de kan hängas på kaffekoppen.
  • stinakina

Jag sak använda de "strösselhjärtan" som finns, de är lila och rosa om jag inte minns fel...kommer att ta de rosa då...och inte på varje sockerbit, utan på några stycken i skålen/arna

Blondie77 skrev 2008-02-27 17:47:07 följande:
    vad använde du för hjärtan? jag har hjärtformat strössel men dom kanske är i minsta laget.
  • Blondie77

jag har sett dom på tradera, dom är jättegulliga men jag är lite sugen på att pyssla till dom själv :) ska åka till ica i morgon och spana in utbudet av kristyr mm..tack för tipsen!

• Bluerose

någon som nåt blått att dekorera sockerbitar med?

Svar på tråden Tips på egna sockerbitar!