Tips på egna sockerbitar!
Jag skulle vilja ha tips på hur man kan piffa till sina sockerbitar!!! Någon som har någon kul ide?
Jag skulle vilja ha tips på hur man kan piffa till sina sockerbitar!!! Någon som har någon kul ide?
det finns ju blå karamellfärg, kanske går att göra blå kristyr att dekorera med? :)
Vilka söta!
Jag har sett dom på tradera men tyckte inte dom var fina. Men tack för tipset. Dum fråga men hur gör man kristyr...
det var ingen dum fråga för jag vet inte hehe tror dock det är enkelt, typ florsocker, vatten och färg...och ättika tror jag men är inte säker...googla på det hittar du säkert recept annars tror jag det brukar finnas recept på typ florsockerpaketen
I mitt galleri på sida 2 finns det bilder på dekorerade sockerbitar som nån här på BT har gjort.
Jag provade i julas o det va jättelätt!
Så det kommer bli till bröllopet här också.
precis nått sånt hade jag tänkt att göra! ser ut som man bara spritsat kristyr på, stämmer det? hoppas det finns färdig rosa kristyr så man slipper göra egen hehe vore perfekt med en lite färdig tub så man bara kan spritsa på :)
Sockerbitarna i Äntligens galleri tror jag det är Kirsto här på BT som har gjort (om jag inte minns fel). Det är bara vanlig färgad kristyr har jag för mig. (Tror hon färgade den själv med karamellfärg.)
gjorde precis några med cristyr från dr Oetker. Det är dom ica har..
Bild finns i galleriet. Nu gjorde jag med gröna... Men det finns även med rosa. Super lätt var det.
Torkar den där DrOetker så den blir riktigt hård.?
Jag gjorde min egen. Så man kan få precis den färgen man vill.