• tågjäntan

när viktnedgången saktar farten

Jag har gått på viktväktarna ett år och har gått ner 13 kg. Det har gått över förväntan. De första månaderna gick det bäst, ca 2,3kg på 5v. (Jag brukar väga mig var femte vecka.) SEdan ca 1kg på 5v. EFter jul hade jag bara gått ner 0,5 men det var ju itne så konstigt , var glad att jag inte hade gått upp. Men efter det har jag stått still... Egentligen kanske det skulle räcka så här, men ett par kg till skulle jag vilja gå ner för att komma i alla gamla kläder. Nu har jag inte vågat väga mig på ett par dagar för vågen hade äntligen rört sig neråt. (Jag vet, man ska inte väga sig varje dag =)) Men nu när har jag stått still har jag nästan känt för att ge upp. FAst jag vill ju inte gå upp igen.
    Finns det fler som känner igen sig?

• Svar på tråden när viktnedgången saktar farten
  • tågjäntan

På vv tycker jag att jag bemöts sämre när de ser att jag inte går så ofta. Sist stod vågen på 0,6 uppåt och jag var förvånad över det. "Det är några veckor sedan du var här. Har du ätit rätt?" sa hon. "Jag har ätit samma" svarade jag. "Hela tiden?" frågade hon. "Ja, hela tiden" sa jag bestämt. SEdan sa hon att då är det nog bara vätska som finns i kroppen. Det kan nog stämma för när jag gick på toa var det lite utkomster.
    Jag blir lite besviken när de inte ser att det faktiskt gått bra för mig att gå ner i vikt. SEdan är man altid efterklok . Skulle ha velat sagt något om det; Jag har faktiskt gått ner 13kg trots att jag bara går var femte vecka. Kan du inte uppmuntra mig i stället när jag varit så duktig.
    Mina beräknade points är 18 så det finns inte så mycket att göra. Fast min svaga länk är motionen... =)

• tågjäntan

Jag har oxå funderat på om jag äter för lite points. Men jag äter precis som jag gjort hela tiden. Problemet är kanske motionen .
    Nu hoppas jag att den lilla nedgång jag såg här ett par dar på raken kommer hålla i sig - när jag vågar gå upp på vågen igen.
    En sak som är lite frustrerande är att jag her sett fram emot att nå min målvikt så att jag kan börja äta några fler points, därför känns det lite extra jobbigt. Samtidigt läser man om flera som gått ner i vikt som stått still et tag efter en period.

• tågjäntan

Tack för ert stöd!
    Jag vet att jag måste hålla fast. När jag började hade jag gått upp 16 kg på 4-5 år så risken är stor att man snart hamnar där igen om man ger upp. Då kunde jag bara ha tre par byxor av de jag hade hemma. Plus att min syster är mer överviktig och jag ville inte hamna där och tyckte därför att det var bäst att mota olle i grind.
    I dag har jag iaf varit på en promenad med min man =). Jag hoppas på mer fint väder.
    Lycka till ni andra som oxå kämpar för att gå ner och behålla vikten!

• tågjäntan

Mmmm... Vi håller på och flytta den här veckan. Då får vi lite mer naturområden omkring oss. Jag får hoppas på det =).
    Sedan har jag fudnerat på att skaffa stavar. Det kan nog oxå kännas lättare att börja om det är ljusare och varmare ute.

Svar på tråden när viktnedgången saktar farten