• AJG

Måste man vara glad för en möhippa

Haha är jag den enda som inte skulle dö av en knäpp-kul hippa? Men jag litar på mina vänner, de kommer att få mig att göra pinsamma sakerm men i min värld hör det till. Jag kommer säkert få sjunga å dansa i nåt köpcentrum, fullt utklädd å filmad. Men jag kommer att spela med till tusen i så fall. Däremot har jag hintat till min syster och tärna (som för övrigt känner mig som ingen annan) att jag inte vill ha en "tråkig" mys-hippa. Fika, gå ut å äta, se film eller sånt. Det kallas tjejkväll, inte möhippa. Ska de hippas så ska det! Överaskningar, pinsamheter, bortföranden och filmning hör till tycker jag. Men det är ju jag det. Verkar inte vara många fler här i alla fall. Men jag blir nyfiken, vad är det för hemska elakheter alla är rädda för?

• AJG

Å nykter som en spik kommer jag ju dessutom att vara, eftersom jag inte dricker...

• AJG

Förstår verkligen fortfarande inte vad alla tycker är sååå hemskt. Har människor ingen självdistans? Varför ska ingen få skratta åt en??

• AJG

egensinnig: Hu ja det lät lite läskigt att du är direkt rädd för vad dina mindre goda vänner kan göra. Är dem sånna hemskingar bör de ju inte få känna till att en hippa existerar överhuvudtaget! Borde de ens va bjudna på bröllopet är ju min fråga...?

grabbarna: Men man kan ju inte tvinga någon att supa ner sig? Och jag vet inte, tycker man om att bjuda på sig så är väl inte lite pinsamma uppdrag nå farligt? Tycker man det är kul å bjuda på sig å spexa lite så är ju sånt bara roligt. Eller?

Eller så har ni kanske verkligen så hemska vänner att ni allvarligt är oroliga? Och det är ju jättetråkigt i så fall! Personligen så tror jag nog ändå att många kanske har byggt upp ett skräckscenario inom sig som skrämmer dem mer än nödvändigt. Och ja, en hippa ska ju såklart va kul! Men det tror jag ligger mycke i inställning, och hur mycke man litar på sina vänner. Tråkigt att så många är rädda för hippan, den ska ju va nå kul! Jag ser fram emot min med skräckblandad förtjusning i alla fall. Och jag håller med Miss Blue! Jag har ju ingen aning, är bara glad om jag får en! Men det tror jag nog inte är någon fara

• AJG

Ja jag vet ju inte hur gammal du är Zozo? Men det kanske är en åldersgrej? Jag är ju relativt ung, så klart man får anpassa hippan efter ålder också! Men va vet ja, du kanske är 20? Och "fjantigheterna" du beskriver, sexualundervisning, klippa tvättråd etc. det är ju bara tråååkigt! Inte pinsamt. Något sånt oroar jag mig inte ens för, de skulle aldrig mina vänner komma på. Sälja kyssar? Det är mycke bröllop och således mycke hippor i min bekantskapskrets nu, och har varit de senaste två åren. Och ingen brud jag känner har känt sig förnedrad av uppgifterna hon fått utföra, utan gjort det med glans! De brudar ja känner som blivit lite besvikna på sina är de som mest fått en fikastund med tjejkompisarna. Men tilläggas bör att när min faster som är 36 gifte sig, var det såklart inte aktuellt med massa "på stan spex" de känns ju lite töntigt. Så alla som är 30-35+ kan jag förstå om de inte vill apa sig å hålla på.

Zozo skrev 2008-02-29 09:36:39 följande:
    Men snälla nan - det handlar väl inte om sjâlvdistans utan mer om vad man uppskattar och tycker är roligt??! jag har absolut varken scenskrâck eller rädsla för att göra bort mig eller synas, men sadana fjantigheter som att kläs ut och ha sexualundervisning/klippa tvättrad/sälja kyssar eller vad vet jag tycker jag helt enkelt inte är roligt, vare sig det gâller Min möhippa eller nagon annans. Jag anser att möhippan ska vara rolig för alla inblandade, brud och väninnor.. Jag hade definitivt avsagt mig en sadan möhippa. Nu var det inte aktuellt för min del eftersom jag bor utomlands och mina vânner inte direkt kunde komma över tva ganger.
  • AJG

Miss Blue: Samma här, de retas hela tiden! Smusslar å hemlighetsmakar så klart man e lite pirrig! Men de är ju kul pirr! Sen så vet jag att jag inte behöver oroa mig förrens i juli, för min made of honour bor i England fram tills dess, och hon är den busigaste. Garanterat ingen hippa utan henne... tror jag? Det är ju det som är kul, man kan inget veta! Så jag försöker att inte tänka så mycke på det....

• AJG

egensinnig: Nej helt rätt! Vill de vara taskiga mot dig så är det klart du inte ska bara acceptera. Jag hade bara ingen aning förrens jag entrade detta forum att det fanns denna skräckdimension av hippandet, i min värld är de bara kul, alternativt tråkiga. De är det värsta som kan hända. men helt ärligt, sill och kondomer?

• AJG

Hahah! Okeeeeey! Soooory! Du är INTE gammal, det var inte så jag mena. Ojoj. Haha. Men ja håller ju med, tramshippor är tråkigt. Men mina vänner har humor! Ja säger ju det, klippa tvättråd, kondomer och sill? C'mon!

Zozo skrev 2008-02-29 10:23:14 följande:
    Men jisses tjejen.. Tror du att man blir en asna sa fort man passerat 30-strecket???Jag älskar fortfarande att festa och ha roligt, trots min aktningsvärda alder av 33... bla, bla, bla...
  • AJG

Vi döper om den till 36-40 gruppen istället... det var mer så jag menade, många av mina vänner är 30-32 så det blev bara fel... Hahahah, ja vet inte vad ja ska säga... haha... feeel tå att trampa på...

• AJG

Ja vad ska jag säga? Tror jag har sagt mitt. Skräckdimensionen var som sagt helt ny för mig, litar dock fortfarande på att mina vänner ger mig en kul, busig än. Men börjar känna för er andra, studentnollningar, sill (värd att upprepas, ja blev rätt paff?) va folk gör? ALDRIG, aldrig varit med om någon hippa med nåt som någon beskriver av kyss säljande å liknande. Då skulle jag också bäva... för en tråkig dag. Hoppas i alla fall att era hippor, om ni får några och bröllop blir helt-kanon-den-bästa-dagen-i-era-liv!

• AJG

skönt btw att alla tår e okey helt sant Zozo att åldern sitter i sinnet!

• AJG

Ja, Garonne verkar ju fatta vad jag pratar om, att det finns alternativ till att totalt-göra-bort sig och ta en fika, och det är ju en kul å lyckad möhippa! Så alternativen är ju många, hoppas alla får va de vill ha. Hippa, ej hippa, fika eller totalt-göra-bort-sig. Det sistnämnda tror i alla fall jag inte är någons alternativ. Och sen har jag hört att utrycket "trampa någon på tårna" är rätt inne nu... Alla i detta forum bör böra tåförstärkta skor

Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-02-29 11:05:44 följande:

Bla, bla, bla... Ber om ursäkt om jag trampat någon på tårna men jag var bara tvungen att säga min mening
  • AJG

Vet du 2008-08-09... Jag tror inte att det finns någon i detta forum som tycker att de enda alternativen är pinsamheter på stan eller fika. Jag vet inte om du läst de andra inläggen. Vem skrev att man ska vilja bli nersupen för att man är 25? Det måste jag ha missat. Och smaken är ju verkligen som baken märker man ju, så som jag skrev, jag hoppas bara att alla får det dem vill ha! Bröllopet och allt som hör till ska ju vara en kul upplevelse, oavsett VAD man tycker är kul! Till exempel, skulle mina tjejkompisar ta mig på glasblåsning och ponnyridning skulle jag bli grymt besviken. Samtidigt som det är en lyckad dag för dig. Så det finns ju inge svart eller vitt.

En lyckad möhippa för mig är spännande och oförutsägbar, som en tjejkompis till mig. Hon fick ett mystiskt rosa brev när hon kom till jobbet på morgonen, med ett uppdrag á la Charlies Angels som började med "Good morning Angel" sen kom en snygging på motorcykel och hämtade henne. Därefter fick hon utföra uppdrag, spela in CD med "deras låt" i studio mm. för att rädda sin m2b som enligt ett filmklipp hon fick se, var kidnappad av Evil Bridzilla eller vad det nu va och så filmade vi allt och la musik till det och visade det som en "action film" på festen. Det var i alla fall superlyckat. Så det är typ min idé för bus och överaskningar. Sånt gillar jag! Sen hade vi riktigt tjejmys å så på kvällen som avslutning. Så jag tyckte den var jättekul! Men det är säkert någon som inte tycker att det låter speciellt kul, och det är ju det som är grejen, ALLA ÄR JU OLIKA!

2008-08-09 skrev 2008-02-29 15:56:29 följande:

Nu förstår jag inte riktig, bara för att jag skrev att jag inte ville göra pinsamma saker på stan och blir fullkomligt nersupen så ska vi bara ha en enkel tjejkväll med att hyra film???Det är ju ett ganska stort glapp mellan de grejerna tycker jag..Med mysiga saker menade jag spa, roliga aktiviteter (boda borg, blåsa glas, rida islandshästar m.m.).DET tycker jag skulle vara en utmärkt möhippa! Som tur är tycker även min tärna det, så jag slipper oroa mig! Sen vill jag bara tillägga att jag inte har någon brist på självdistans jag heller, jag tycker bara det är så jäkla larvigt att springa omkring på stan som några fjortisar och göra pinsamheter..+ att jag BARA är 25!!! så med den åldern borde jag förväntas tycka om att bli nersupen och göra pinsamheter på stan eller??
  • AJG

Jag tror nog vi alla egentligen håller med varandra, som Zozo skrev här ovan. Men det skulle vara kul å höra om lyckade möhippor ni gått på? Eller er drömhippa?

Svar på tråden Måste man vara glad för en möhippa