• anna 2008

    Måste man vara glad för en möhippa

    Nu är det i och för sig rätt länge kvar innan vårt bröllop i höst, men jag har redan börjat oroa mig för möhippan. Jag är både orolig för att ingen ska ordna något och för att de ska göra det och de planerar något konstigt. Jag gillar absolut inte att lattja runt och fåna mig och vet inte ens om jag egentligen vill ha någon! Hur kommer man med hintar om vad man vill och inte vill om man inte ens är säker på att någon kommer att göra något?

  • Svar på tråden Måste man vara glad för en möhippa
  • KIKKIHOLMBLAD

    Jag har givit min tärna & syster klara besked om vad jag tycker är roligt och inte då det gäller Möhippan. Kanske trist och kanske förstår det ideen, men jag vill allra helst att många känner de har råd att vara med och att det blir en socialt trevlig dag.

  • Silva79

    Jag har tur i min bekantskapskrets är vi snälla. Och jag tror dessutom att mina vänner vet att jag inte skulle acceptera något fånigt eller pinsamt.
    Jag skulle snackat med dom om jag var du. Vet du vad dom/ni gjort för andra i er bekantskapskrets som har gift sig, eller är ni först?

  • Kärlek ger näring åt själen

    Jag är en av dem som har hellre en heldag tillsammans med mina vänner samt m2b och har en heldag som går ut på att tävla mellan könen. *skrattar* detta för att vi båda känner att vi inte är speciellt sugna på någon traditionell möhippa eller svensexa utan snarare vill göra något annorlunda. Så vi har pratat med ett gäng kompisar o så Fast det ligger på våra vänner att fixa vilka saker som ska utföras.

  • gusjma

    Jag och mina närmsta vänner har gjort klart för varandra sedan gymnasietiden att vi inte vill göra pinsamma upptåg på våra möhippor! Vi har pratat en hel del om det genom åren och nu när tre av oss är förlovade kommer i alla fall jag att påminna dem om vad vi lovat varandra !

  • asaonthehill

    Av tradition är det ju din tärna som ordnar hippan, har du ingen tärna så är det ju din närmsta vän. Nån´gång när ni pratar bröllop så kan du ju smyga in ett litet "jo, ifall att ni tänkt ordna nån´möhippa...", då får de ju både en hint om att du vill ha en (det är klart du måste hippas!), och att du skulle vilja slippa pinsamheter. Annars kan du ju be din M2b att han snackar med de som ska hippa dig, han borde ju veta vad du gillar och inte!

  • Vidalila

    Jag får inte önska eller förbjuda nånting. "Ska du ha en möhippa så får du fan vara glad för vad du än får!!" säger dom. Och jag tycker dom har rätt. Varför regissera?

  • egensinnig

    Jag har faktiskt sagt att jag inte vill ha någon möhippa. För jag vet att de "vänner" som skulle ordna den inte skulle vara snälla....trist men sant. De skulle gärna se till att det blev pinsamt o jobbigt o gotta sig åt det.
    Och om de mot all förmodan anordnat nåt ändå kommer jag INTE att göra någonting för deras skull utan bara acceptera det jag tycker är kul o trevligt o så får de i så fall stå med lång näsa. Det kallas för integritet.....

    Sen har jag självklart snälla vänner också men de är mer utspridda och ingen grupp så det är nog svårt för dem att anordna. Men i värsta fall blir det en 2-3 möhippor.....

  • Vidalila

    Egensinnig - Ja om man vet att det skulle bli hemskt pga att de medvetet skulle göra en illa så är det ju självklart en annan grej! Det kan man ju inte ställa upp på.

  • Vidalila

    En sak till; Vill man inte ha nån så är det väl en sak, men jag menar mer att det är lite fånigt att vilja ha en möhippa men sen ändå vilja bestämma vad den ska innehålla. Ha kakan och äta den liksom...

  • lycklig78

    Här är det lika illa...

    Jag funderar på vad jag har för vänner egentligen. De har tänkt en pinsam hippa, trots att jag BETT om att slippa. Jag ska in för IVF med hormoner, så jag kommer att inte va mig själv. Måste vara nykter. Ändå ger dom sig inte. Jag blir jätteledsen

Svar på tråden Måste man vara glad för en möhippa