• anna 2008

Måste man vara glad för en möhippa

Nu är det i och för sig rätt länge kvar innan vårt bröllop i höst, men jag har redan börjat oroa mig för möhippan. Jag är både orolig för att ingen ska ordna något och för att de ska göra det och de planerar något konstigt. Jag gillar absolut inte att lattja runt och fåna mig och vet inte ens om jag egentligen vill ha någon! Hur kommer man med hintar om vad man vill och inte vill om man inte ens är säker på att någon kommer att göra något?

• Svar på tråden Måste man vara glad för en möhippa
  • egensinnig

AJG - nej det kan man fråga sig. Problemet är att vi varit vänner i 20 år och alltid talat om att vi ska gå på varandras bröllop och jag är först ut.....äsch de får gärna komm apå bröllopet men om de ordnar möhippa så kommer jag som sagt bara delta i det jag tycker är kul sen får de ha planerat vad de vill!! Kansker har jag för låga tankar om dem....

• AJG

Ja jag vet ju inte hur gammal du är Zozo? Men det kanske är en åldersgrej? Jag är ju relativt ung, så klart man får anpassa hippan efter ålder också! Men va vet ja, du kanske är 20? Och "fjantigheterna" du beskriver, sexualundervisning, klippa tvättråd etc. det är ju bara tråååkigt! Inte pinsamt. Något sånt oroar jag mig inte ens för, de skulle aldrig mina vänner komma på. Sälja kyssar? Det är mycke bröllop och således mycke hippor i min bekantskapskrets nu, och har varit de senaste två åren. Och ingen brud jag känner har känt sig förnedrad av uppgifterna hon fått utföra, utan gjort det med glans! De brudar ja känner som blivit lite besvikna på sina är de som mest fått en fikastund med tjejkompisarna. Men tilläggas bör att när min faster som är 36 gifte sig, var det såklart inte aktuellt med massa "på stan spex" de känns ju lite töntigt. Så alla som är 30-35+ kan jag förstå om de inte vill apa sig å hålla på.

Zozo skrev 2008-02-29 09:36:39 följande:
    Men snälla nan - det handlar väl inte om sjâlvdistans utan mer om vad man uppskattar och tycker är roligt??! jag har absolut varken scenskrâck eller rädsla för att göra bort mig eller synas, men sadana fjantigheter som att kläs ut och ha sexualundervisning/klippa tvättrad/sälja kyssar eller vad vet jag tycker jag helt enkelt inte är roligt, vare sig det gâller Min möhippa eller nagon annans. Jag anser att möhippan ska vara rolig för alla inblandade, brud och väninnor.. Jag hade definitivt avsagt mig en sadan möhippa. Nu var det inte aktuellt för min del eftersom jag bor utomlands och mina vânner inte direkt kunde komma över tva ganger.
  • AJG

Miss Blue: Samma här, de retas hela tiden! Smusslar å hemlighetsmakar så klart man e lite pirrig! Men de är ju kul pirr! Sen så vet jag att jag inte behöver oroa mig förrens i juli, för min made of honour bor i England fram tills dess, och hon är den busigaste. Garanterat ingen hippa utan henne... tror jag? Det är ju det som är kul, man kan inget veta! Så jag försöker att inte tänka så mycke på det....

• Silva79

När en av mina väninnor gifte sig så hade vi picnic vid en sjö, hade lite tävling på Boda borg www.bodaborg.se/, spa ute i skogen (där hon även fick en massage) och sen festade vi på kvällen. Nåt liknande skulle jag också vilja ha, en härlig dag med tjejerna!

• Zozo

Men jisses tjejen.. Tror du att man blir en asna sa fort man passerat 30-strecket???
    Jag älskar fortfarande att festa och ha roligt, trots min aktningsvärda alder av 33... däremot har jag ALDRIG (inte när jag var 18 eller 23 heller) förstatt vitsen med "tramshippor". Jag ser inte det roliga i det helt enkelt. Jag är inte râdd eller orolig för dem (Jag kan ta för mig och säga nej om det skulle vara sa)... jag GILLAR dem bara inte. Att mina vänner skulle anordna nagot sadant för mig ser jag inte bara som ganska otroligt men även som total brist pa insyn i vem jag är. dâremot en sjujäkla utekvâll tillsamman hade ju inte varit fel..

Vad jag försöker fa fram är att det inte nödvändigtvis för att folk âr rädda:oroliga/inte vill göra bort sig som man inte vill ha den sortens hippa, utan âven för att man helt enkelt skulle tycka det var aptrakigt! Och det oberoende av alder..

AJG skrev 2008-02-29 10:15:03 följande:
    Ja jag vet ju inte hur gammal du är Zozo? Men det kanske är en åldersgrej?
  • AJG

egensinnig: Nej helt rätt! Vill de vara taskiga mot dig så är det klart du inte ska bara acceptera. Jag hade bara ingen aning förrens jag entrade detta forum att det fanns denna skräckdimension av hippandet, i min värld är de bara kul, alternativt tråkiga. De är det värsta som kan hända. men helt ärligt, sill och kondomer?

• Zozo

Sillen tror jag jag hade kräkts pa allvarligt! HUR kan man hitta pa nagot sadant?? Urkk!

• Miss Blue

Tror inte det har med ålder att göra om man uppskattar bus eller inte, det har snarare med personligheten att göra!
    Jag är 32 och jag lovar jag ÄLSKAR BUS OCH TOKIGHETER!!
    Så nej där håller jag inte med alls!!!
    Men förnedring tror jag ingen gillar - oavsett ålder!!!

• Miss Blue

..oj oj nu tillhör man 30-35 gruppen!!!

• AJG

Hahah! Okeeeeey! Soooory! Du är INTE gammal, det var inte så jag mena. Ojoj. Haha. Men ja håller ju med, tramshippor är tråkigt. Men mina vänner har humor! Ja säger ju det, klippa tvättråd, kondomer och sill? C'mon!

Zozo skrev 2008-02-29 10:23:14 följande:
    Men jisses tjejen.. Tror du att man blir en asna sa fort man passerat 30-strecket???Jag älskar fortfarande att festa och ha roligt, trots min aktningsvärda alder av 33... bla, bla, bla...
Svar på tråden Måste man vara glad för en möhippa