Ja jag vet ju inte hur gammal du är Zozo? Men det kanske är en åldersgrej? Jag är ju relativt ung, så klart man får anpassa hippan efter ålder också! Men va vet ja, du kanske är 20? Och "fjantigheterna" du beskriver, sexualundervisning, klippa tvättråd etc. det är ju bara tråååkigt! Inte pinsamt. Något sånt oroar jag mig inte ens för, de skulle aldrig mina vänner komma på. Sälja kyssar? Det är mycke bröllop och således mycke hippor i min bekantskapskrets nu, och har varit de senaste två åren. Och ingen brud jag känner har känt sig förnedrad av uppgifterna hon fått utföra, utan gjort det med glans! De brudar ja känner som blivit lite besvikna på sina är de som mest fått en fikastund med tjejkompisarna. Men tilläggas bör att när min faster som är 36 gifte sig, var det såklart inte aktuellt med massa "på stan spex" de känns ju lite töntigt. Så alla som är 30-35+ kan jag förstå om de inte vill apa sig å hålla på.
Zozo skrev 2008-02-29 09:36:39 följande:
Men snälla nan - det handlar väl inte om sjâlvdistans utan mer om vad man uppskattar och tycker är roligt??! jag har absolut varken scenskrâck eller rädsla för att göra bort mig eller synas, men sadana fjantigheter som att kläs ut och ha sexualundervisning/klippa tvättrad/sälja kyssar eller vad vet jag tycker jag helt enkelt inte är roligt, vare sig det gâller Min möhippa eller nagon annans. Jag anser att möhippan ska vara rolig för alla inblandade, brud och väninnor.. Jag hade definitivt avsagt mig en sadan möhippa. Nu var det inte aktuellt för min del eftersom jag bor utomlands och mina vânner inte direkt kunde komma över tva ganger.