• anna 2008

Måste man vara glad för en möhippa

Nu är det i och för sig rätt länge kvar innan vårt bröllop i höst, men jag har redan börjat oroa mig för möhippan. Jag är både orolig för att ingen ska ordna något och för att de ska göra det och de planerar något konstigt. Jag gillar absolut inte att lattja runt och fåna mig och vet inte ens om jag egentligen vill ha någon! Hur kommer man med hintar om vad man vill och inte vill om man inte ens är säker på att någon kommer att göra något?

• Svar på tråden Måste man vara glad för en möhippa
  • Vidalila

Usch, då är det ju nästan bara elakt!! säg till dom på skarpen!

• 2008-08-09

Jag tycker inte alls att det är fel att säga vad man inte vill ska ingå i möhippan.
    Jag har gjort HELT klart för min tärna att det inte ska förekomma några pinsamheter som att gå utklädd på stan osv.
    Detta pg a att det är just pinsamt OCH att det inte har något som helst med vårt bröllop att göra.
    Nä möhippan tycker jag ska vara en dag då man ska ha trevligt med alla tjejerna och göra mysiga saker.
    Inte supas ner redlös redan till frukost och sedan gå runt och klippa av tvättråden på halva stans grabbar..usch och fy!

• AJG

Haha är jag den enda som inte skulle dö av en knäpp-kul hippa? Men jag litar på mina vänner, de kommer att få mig att göra pinsamma sakerm men i min värld hör det till. Jag kommer säkert få sjunga å dansa i nåt köpcentrum, fullt utklädd å filmad. Men jag kommer att spela med till tusen i så fall. Däremot har jag hintat till min syster och tärna (som för övrigt känner mig som ingen annan) att jag inte vill ha en "tråkig" mys-hippa. Fika, gå ut å äta, se film eller sånt. Det kallas tjejkväll, inte möhippa. Ska de hippas så ska det! Överaskningar, pinsamheter, bortföranden och filmning hör till tycker jag. Men det är ju jag det. Verkar inte vara många fler här i alla fall. Men jag blir nyfiken, vad är det för hemska elakheter alla är rädda för?

• AJG

Å nykter som en spik kommer jag ju dessutom att vara, eftersom jag inte dricker...

• fitforfight

Jag har påpekat klart och tydligt för min tärna att HON inte är gift ännu. What goes around ,comes around

Va på möhippa i somras och då fick bruden springa utklädd på stan och ha sexualundervisning och allsång med dom som satt på uteserveringar. Till och med jag tyckte det va pinsamt.

• grabbarna

jag är tämligen säker på att jag inte får nån möhippa så jag oroar mig inte speciellt men skulle nån komma på den iden ändå och då vilja göra nåt taskit för att skämma ut mig så skulle jag ändå förstöra allt genom att helt enkelt vägra! jag vägrar skämma ut sig för att nån annan ska få skratta..

• AJG

Förstår verkligen fortfarande inte vad alla tycker är sååå hemskt. Har människor ingen självdistans? Varför ska ingen få skratta åt en??

• fitforfight

I mitt fall beror det på enorm scenskräck. Jag skulle inte kunna hantera att göra pinsamma saker på stan.

AJG skrev 2008-02-28 22:44:04 följande:
    Förstår verkligen fortfarande inte vad alla tycker är sååå hemskt. Har människor ingen självdistans? Varför ska ingen få skratta åt en??
  • Vidalila

Hear hear!!

AJG skrev 2008-02-28 21:49:01 följande:
    Haha är jag den enda som inte skulle dö av en knäpp-kul hippa? Men jag litar på mina vänner, de kommer att få mig att göra pinsamma sakerm men i min värld hör det till. Jag kommer säkert få sjunga å dansa i nåt köpcentrum, fullt utklädd å filmad. Men jag kommer att spela med till tusen i så fall. Däremot har jag hintat till min syster och tärna (som för övrigt känner mig som ingen annan) att jag inte vill ha en "tråkig" mys-hippa. Fika, gå ut å äta, se film eller sånt. Det kallas tjejkväll, inte möhippa. Ska de hippas så ska det! Överaskningar, pinsamheter, bortföranden och filmning hör till tycker jag. Men det är ju jag det. Verkar inte vara många fler här i alla fall. Men jag blir nyfiken, vad är det för hemska elakheter alla är rädda för?
  • Miss Blue

Jag känner mig faktiskt lugn, mina två närmsta vänner är mina tärnor och de känner mig utan och innan, de vet att jag inte vill bli förnedrad, men att jag helt klart är med på BUS!!
    Jag vill inte veta någonting alls om hippan, det ska bli en överraskning! Det bästa är nog att inte förvänta sig någonting - då kan det bara bli bra!

Men man undrar ju lite över de kompisar ni beskriver som verkligen skiter i vad ni INTE vill göra, varför ska man förnedra någon bara för de ska gifta sig? Det har jag aldrig förstått?!?!?! Vilka sk kompisar ni har.....tycker synd om er, hoppas det blir bra ändå. Kan det inte vara så att de skrämmer upp er och sen får ni en kanonhippa??
    Kram kram

Svar på tråden Måste man vara glad för en möhippa