• misstrixie

Vanlig kostym?

Min m2b ska "bara" ha mörk kostym trots att jag har en ganska traditionellt brudig utstyrsel. Jag ser det som så att vi båda ska välja det som vi känner oss finast i och att ingen av oss ska behöva klä sig på något sätt vi inte gillar bara för att vi ska ligga på exakt samma finhetsnivå...

Och den gäst som har synpunkter på detta kommer jag tycka är alldeles för töntsnobbig för att hans/hennes åsikt ska spela någon roll.

• misstrixie
    sowa65 skrev 2008-03-04 17:51:11 följande:
    .... men inte svart kostym väl på bröllop???? min gubbe kommer också ha kostym, men grå troligen...
    Det är en fråga som många har olika åsikter om. Traditionellt så är ju svart kostym reserverad för begravningar, men fler och fler män har börjat bära dem också vid festliga tillfällen eftersom de helt enkelt tycker det är snyggt. Trenden verkar gå åt det hållet så jag gissar att om några år är begravningsstämplen helt borta från den svarta kostymen.

Personligen tycker jag att det bara är positivt! Något så stilrent och snyggt som en svart kostym förtjänar att kunna bäras vid andra tillfällen också.
  • misstrixie

Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-03-04 20:16:01 följande:

Men om man kombinerar en svart kostym med en färgad slips eller väst så frångår man ju begravninsstämplen väldigt mycket. Samtidigt som jag känner att en man har inte mycket att välja på när det gäller begravningar/bröllop om man inte går över till frockcoat o dyl.. Jag tycker att en vanlig svart kostym är super snyggt! och def inte som en negativ sak
    Exakt, har man inte svart (eller vit) slips så riskerar man knappast att någon tror att man ska på begravning...
  • misstrixie

Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-03-04 20:22:13 följande:

Precis!! Sen är det ju som man brukar skoja " kvinnan är klädd i vitt för det är hennes lyckligaste dag medans mannen är klädd i svart för det är hans olyckligaste"
    Haha, den hade jag inte hört... Usch då, det får man hoppas inte stämmer in på många!
  • misstrixie
    majamyra skrev 2008-03-04 20:26:59 följande:
    Min sambo ska nog ha kostym, eventuellt väst också. Gillar inte heller att klä upp sig så värst. Jag har en annan fråga. Vi ska gifta oss i ett kapell i Arlanda och barnens kläder jag tänkte att dem skulle ha är i 55% linne och 45% bomull. Är det okej när min klänning är i tafft o lite tyll? Har inte beställt min klänning än dock. Men fick hem barnens idag. Är det petigt? Kan väl inte ha nån betydelse eller borde jag ge barnen lite lyxigare tyg?
    Om kläderna är fina så spelar det ingen roll. Är du nöjd med dem?
  • misstrixie
    majamyra skrev 2008-03-04 20:32:47 följande:
    Ja enklare än så är det väl inte :) Jag och barnen är nöjda så det blir nog dem. Finns bild i galleriet på kläderna. En annan fråga...råkade beställa både skjortan och kavajen till sonen i offwhite..blir det konstigt, borde kavajen vara i en annan färg. Vill bara höra hur ni tänker? Sonen vill INTE byta kavajfärg :)haha
    Jättesöta kläder, vad fint det kommer att bli! Tror att det blir bra med både skjorta och kavaj i offwhite också.
Svar på tråden Vanlig kostym?