• MrsThurhagen

Vanlig kostym?

Hur långt kan man komma med en vanlig svart kostym? Hur pass fint är det? När går gränsen till frack osv? :D trixig fråga kanske :)

• Svar på tråden Vanlig kostym?
  • gusjma

Gränsen går väl vid pingvin-stjärt...

• MrsThurhagen

Haha ja :) men nu menar jag ju i uppkläddhetsfaktor :)

• MrsThurhagen

Alltså... Om bruden har värsta klänningen och håruppsättning o hela baletten, inte har killen kostym då heller?? :D

• anne på grönkulla

Bruden KAN (men måste inte) klä upp sig mer enligt traditionell etikett, men personligen skulle jag känna att det du beskriver är mer för när brudgummen också har frack snarare än kostym.

• Smilgot

min kille kommer ha sin " gamla " kostym som han fick uppsydd i Thailand, jag kommer ha enkel klänning antingen lång el kort

vi satsar på festen och att vi och gästerna ska ha skoj

• Smilgot

jag ska ha håruppsättning

• gusjma

Personligen tycker jag att brudgummen kan ha en (snygg!) kostym med väst om bruden är "brud" ut i tåspetsarna.

Vi har kavaj som klädkod, min karl kommer ha en snygg ev nyinköpt kostym(ffa så mycket mer användbar!) och jag har hela brud-kittet...

• MrsThurhagen

Jag vet ju inte än hur det blir med mina kläder... Jag blir ärligt talat lite sugen av all inspiration!!! Hade bestämt att inte ha brudklänning. Nu börjar jag kika runt på det oxå haha :)

• idafrida

Jag har varit på flera bröllop där bruden har haft lång, vit klänning, slöja, och håruppsättning och brudgummen har haft mörk kostym, skjorta och slips. Frackbröllop är ju inte så vanligt...

• MrsThurhagen

Tror det kommer funka bra.. En snygg skjorta+slips så blir det nog alla tiders! Jag är ju glad bara han inte har sina varselkläder haha!!!

Svar på tråden Vanlig kostym?