Vanlig kostym?
Hur långt kan man komma med en vanlig svart kostym? Hur pass fint är det? När går gränsen till frack osv? :D trixig fråga kanske :)
Hur långt kan man komma med en vanlig svart kostym? Hur pass fint är det? När går gränsen till frack osv? :D trixig fråga kanske :)
Min m2b ska "bara" ha mörk kostym trots att jag har en ganska traditionellt brudig utstyrsel. Jag ser det som så att vi båda ska välja det som vi känner oss finast i och att ingen av oss ska behöva klä sig på något sätt vi inte gillar bara för att vi ska ligga på exakt samma finhetsnivå...
Och den gäst som har synpunkter på detta kommer jag tycka är alldeles för töntsnobbig för att hans/hennes åsikt ska spela någon roll.
Kunde inte sagt det bättre själv
Min man hade mörk kostym med silvergrå väst under, blev väldigt snyggt
Vi valde väst för han är alltid så varm och skulle ändå ta av sig kavajen så fort han fick så med västen såg han extra fin ut hela tiden.
Han är verkligen ingen frack-människa, skulle känna sig utklädd i det så därför föll valet väldigt lätt på kostym.
Om jag får bestämma (vilket jag troligen får ) kommer min brudgum ha grå "vanlig" kostym typ från Dressman. Anledningen är enkel - han gillar inte att klä upp sig men en bra kostym behövs ju alltid. Han har ingen idag och kan tänka sig att ha en på vårt bröllop. Jag skulle kunna tänka mig att gifta mig barfota eller med svart klänning hängandes upp och ner om jag kände att det var så jag ville ha det. Det är ingenting jag tänker på, om någonting "anses" vara rätt eller fel, för OSS ska det vara rätt, hur det än ser ut
.... men inte svart kostym väl på bröllop???? min gubbe kommer också ha kostym, men grå troligen...
Men om man kombinerar en svart kostym med en färgad slips eller väst så frångår man ju begravninsstämplen väldigt mycket. Samtidigt som jag känner att en man har inte mycket att välja på när det gäller begravningar/bröllop om man inte går över till frockcoat o dyl.. Jag tycker att en vanlig svart kostym är super snyggt! och def inte som en negativ sak
Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-03-04 20:16:01 följande:
jag ska ha hela kitet och sambon ska ha kostym och väst.
Han vill inte ha annat
Precis!!
Sen är det ju som man brukar skoja " kvinnan är klädd i vitt för det är hennes lyckligaste dag medans mannen är klädd i svart för det är hans olyckligaste"