• MrsThurhagen

Vanlig kostym?

Hur långt kan man komma med en vanlig svart kostym? Hur pass fint är det? När går gränsen till frack osv? :D trixig fråga kanske :)

• Svar på tråden Vanlig kostym?
  • Maciebrud

Köpte en vit kostym på HM för 600 spänn. Den fanns även i grått o svart. Riktigt snyggt satt den på honom! Lite mer figursydd också. Jag har nog aldrig förr köpt något på HM...

• MrsThurhagen

Tur det finns fler kostymgrabbar därute!!

• The Bumblebee

Cissit skrev 2008-03-10 19:20:27 följande:

Jag tycker faktiskt att kostym är det allra snyggaste på män, gärna en tredelad då (med väst alltså) skitsnyggt!
    Håller med!
    Vi ska ut och leta kostym nu till veckan (eller veckan därpå) men kommer nog att beställa västsetet. Var en anings billigare på nätet - fast det kanske kan bli lite svårt med passform...
  • Cissit

Ingen som har funderat på att beställa från suitopia eller har någon erfarenhet av det? Hittade dit idag efter att ha hittat det i en annan tråd....kanske man skulle ta och beställa lite tygprover. Det var rätt billigt...och skräddarsytt.

• glaader

Klar han kan ha kostym! Det ska min man. Enkel kostym med en aningens blankt slag. Smal slips blir det, typ 60-tal. Slipsen ska också vara mörk men lite struktur på tyget så att det händer ngt.
    Lycka till!

• matildaochniklas

Jag tycker att kostym är supersnyggt alltid!

• MajoJonas

Vi fick hem min m2bs västset igår och jag säger bara Wow!!! Snacka om att ändra stil med en gång när skjortan och västen åkte på! Hur fint som helst!

• The Bumblebee

MajoJonas skrev 2008-03-15 09:21:07 följande:

Vi fick hem min m2bs västset igår och jag säger bara Wow!!! Snacka om att ändra stil med en gång när skjortan och västen åkte på! Hur fint som helst!
    Vad kul! Gick det snabbt att få kläderna? Hur var passform och storlek?
    Funderar oxå på att beställa därifrån men min m2b är lite skeptisk - tycker att det blir krångligt om kläderna inte passar.
  • SanOsc

Min sambo har jobb där han går i kostym hela dagarna, och hemma på kvällen har han ju på sig kostymbyxorna och skjortan. Så varken han eller jag kände att han var uppklädd med kostym och funderar därför på annat.

Men däremot om han velat ha kostym på sig så hade han självklart fått ha det - jag får ju välja klänning själv även om jag ber om hans smakråd. Men det är jag som har sista ordet med min klänning, likaså har han med sin klädsel.

Vi båda ska trivas och ha på oss det som vi själva känner oss vackra och bekväma i, annars blir det ju ingen bra dag för oss båda. =)

Så låt honom ha sin kostym om det gör honom lycklig på er dag - tycker jag!

• MajoJonas

Det tog inte alls lång tid att få det vi beställde, en vecka högst. Storleken på västen var också jättebra!

Svar på tråden Vanlig kostym?