• MrsThurhagen

Vanlig kostym?

Hur långt kan man komma med en vanlig svart kostym? Hur pass fint är det? När går gränsen till frack osv? :D trixig fråga kanske :)

• Svar på tråden Vanlig kostym?
  • MajoJonas

Min blivande ska ha en svart kritstrecksrandig kostym på vårt bröllop. Han ska ha en vit skjorta och sen en vinröd väst med en matchande plastrong. Han blir så snygg!

Kanske inte så uppklätt för andra men för honom är det det. I vanliga fall går han i blåkläder!

• MrsThurhagen

Men helt svart?? Inga kritstreck eller nåt. Han köpte en vanlig svart kostym nyligen o vägrar skaffa nytt eller lägga pengar på hyra... Vad tror ni? Jag börjar ju bli sugen på en rätt häftig klänning så de kanske liksom inte alls matchar?

• MajoJonas

Bild på hur min blivandes kläder kommer se ut finns i mitt galleri!

• Troll1

Snyggt med svart kostym o ljus väst, tycker jag.
    Min m2b vill inte se ut som en sidengardin... En del brudgumskläder gör en nästan mörkrädd. Min sambo skulle inte ens sätta på sig en del av dem på maskerad...

• sowa65

troll1, eller någon annan - har du/ni tips var man kan hitta väst på nätet?? "champangefägad/"ljusguldbeige"

• MrsThurhagen

MajoJonas!! Jättefina kläder! Min sambos kostym är dock en enkel svart, Alltså super enkel!! Kommer ev bli kamp om kläderna haha!! Så snyggt med dessa västar!

• Helena Johansson

Min sambo kommer också ha svart/mörk kostym. Tycker att det viktigast är att han känner sig bekväm.. dessutom vet jag att han är grymt snygg i det. Är övertygad om att din är det också

• MrsThurhagen

Började snoka i hans kostym nu... haha. Den är ju i helt fel snitt tycker jag, om man ska ha väst under. Då bör den ju vara lite fit i passformen? Eller? Denna är lite slappare... Hade önskat ett glansigare tyg oxå. Nån som vet vad hyra kan ligga på? cirkapris alltså?

• Cissit

Jag tycker faktiskt att kostym är det allra snyggaste på män, gärna en tredelad då (med väst alltså) skitsnyggt! Vi tänkte nog köra svart eller mörkgrå kanske...med väst och pastrong/kravatt i samma gröna som tärnklänningarna (tror jag iaf :) En ny kostym är bara en bra investering för honom då han använder det ibland i jobbet. Han har redan en grå som är jättefin, för min del kan han använda den men han tycker det känns trist att gifta sig i en gammal kostym :P

Svar på tråden Vanlig kostym?