• MrsThurhagen

Vanlig kostym?

Hur långt kan man komma med en vanlig svart kostym? Hur pass fint är det? När går gränsen till frack osv? :D trixig fråga kanske :)

• Svar på tråden Vanlig kostym?
  • misstrixie

Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-03-04 20:22:13 följande:

Precis!! Sen är det ju som man brukar skoja " kvinnan är klädd i vitt för det är hennes lyckligaste dag medans mannen är klädd i svart för det är hans olyckligaste"
    Haha, den hade jag inte hört... Usch då, det får man hoppas inte stämmer in på många!
  • Kärlek ger näring åt själen

Haha inte?? Hehe Nej jag tror inte det gör det egentligen om man inte tänker på oss brudar som blir bridezillas ibland *Asg*

• majamyra

Min sambo ska nog ha kostym, eventuellt väst också. Gillar inte heller att klä upp sig så värst. Jag har en annan fråga. Vi ska gifta oss i ett kapell i Arlanda och barnens kläder jag tänkte att dem skulle ha är i 55% linne och 45% bomull. Är det okej när min klänning är i tafft o lite tyll? Har inte beställt min klänning än dock. Men fick hem barnens idag. Är det petigt? Kan väl inte ha nån betydelse eller borde jag ge barnen lite lyxigare tyg?

• misstrixie
    majamyra skrev 2008-03-04 20:26:59 följande:
    Min sambo ska nog ha kostym, eventuellt väst också. Gillar inte heller att klä upp sig så värst. Jag har en annan fråga. Vi ska gifta oss i ett kapell i Arlanda och barnens kläder jag tänkte att dem skulle ha är i 55% linne och 45% bomull. Är det okej när min klänning är i tafft o lite tyll? Har inte beställt min klänning än dock. Men fick hem barnens idag. Är det petigt? Kan väl inte ha nån betydelse eller borde jag ge barnen lite lyxigare tyg?
    Om kläderna är fina så spelar det ingen roll. Är du nöjd med dem?
  • pojomo

Det är ju hlt upp till dig att avgöra. Tycker du att det blir bra och dom trivs så varför inte ha det

majamyra skrev 2008-03-04 20:26:59 följande:
  • majamyra

Ja enklare än så är det väl inte :) Jag och barnen är nöjda så det blir nog dem. Finns bild i galleriet på kläderna. En annan fråga...råkade beställa både skjortan och kavajen till sonen i offwhite..blir det konstigt, borde kavajen vara i en annan färg. Vill bara höra hur ni tänker? Sonen vill INTE byta kavajfärg :)haha

• misstrixie
    majamyra skrev 2008-03-04 20:32:47 följande:
    Ja enklare än så är det väl inte :) Jag och barnen är nöjda så det blir nog dem. Finns bild i galleriet på kläderna. En annan fråga...råkade beställa både skjortan och kavajen till sonen i offwhite..blir det konstigt, borde kavajen vara i en annan färg. Vill bara höra hur ni tänker? Sonen vill INTE byta kavajfärg :)haha
    Jättesöta kläder, vad fint det kommer att bli! Tror att det blir bra med både skjorta och kavaj i offwhite också.
  • Längtansfulla

Här är en till som kommer att bli en ganska traditionellt klädd brud medan brudgummen kommer att ha på sig någon form av "vanlig" kostym. Han vill verkligen inte behöva ha på sig kläder han känner sig obekväm i. Men han kommer att bli jättesnygg ändå!

Jag undrar lite om brudgummens skjorta. Måste den vara vit? Bör den kanske matcha min färg på klänningen (ivory)? Eller kan man välja någon mer vågad färg utan att det blir för extremt? Har alla brudgummar vit skjorta?

• 222

Min blivande kommer att ha svart kostym och ljus/himmelsblå väst... Han vill känna sig bekväm och han tycker att han passar bra i den blå nyansen... Om någon skulle ha synpunkter på det är det den personens huvudvärk. Inte vår...

• pojomo

du kan använda andra färger på skjortan. Det är bara er fantasi som sätter stopp.

Längtansfulla skrev 2008-03-04 20:54:13 följande:
    Här är en till som kommer att bli en ganska traditionellt klädd brud medan brudgummen kommer att ha på sig någon form av "vanlig" kostym. Han vill verkligen inte behöva ha på sig kläder han känner sig obekväm i. Men han kommer att bli jättesnygg ändå! Jag undrar lite om brudgummens skjorta. Måste den vara vit? Bör den kanske matcha min färg på klänningen (ivory)? Eller kan man välja någon mer vågad färg utan att det blir för extremt? Har alla brudgummar vit skjorta?
Svar på tråden Vanlig kostym?