Inlägg från: Piggelinlover |Visa alla inlägg
  • Piggelinlover

Vad tycker ni??.....

Träffade mina tärnor nu under kvällen och givetvis så hade de invändningar på de klänningar jag sett ut som jag ville de skulle ha...(hade flera olika alternativ)
    Har tagit hänsyn till att en av dem inte passar i för ljusa nyanser och den andra kan varken ha klänning utan band lr halterneck(inte lätt kan jag säga).....

När vi väl sitter och pratar så säger de, att de inte vill ha likadana kläningar, den ena vill ha långklänning och den andra vill ha klänning som slutar straxt under knäna... de vill ha mörkare grön av vad jag vill...och olika modeller...

Vad är snyggast??

Jag vill givetvis att de ska ha likadana klänningar, samma längd och färg och modell
    Lr är det bara jag som är konstigt och tycker så?

Hoppas ni förstår vad jag menar, blir bara så ledsen....
    ibland så känns det inte ens som om de är glada för min skull...att jag hittat ngn jag älskar och vill dela mitt liv med...(har haft lite otur innan)..

• Svar på tråden Vad tycker ni??.....
  • Piggelinlover

GME76 080802 skrev 2008-02-29 23:06:21 följande:

Nu är jag dåligt insatt i hela brudfölje-grejen men i mina ögon är det väl du som ska bestämma vilka klänningar de ska ha.Låt inte andra bestämma hur ni vill ha ert bröllop, tycker jag.Lycka till!
    ne jag vet, e ju MITT (och M2B..=)...) bröllop....
  • Piggelinlover

Thailand 08 skrev 2008-02-29 23:06:52 följande:

Snyggast med exakt likadana klänningar
    Tycker ju jag oxå....exakt likadana...
    samma färg, modell och längd....
  • Piggelinlover
    Semesterbruden skrev 2008-02-29 23:14:41 följande:
    Lägg över det på dom, att enas om EN modell som dom ska ha. (Av dom du valt ut) Då slipper du sitta och medla. det är ju trotts allt ditt/erat bröllop.
    Men ingen av dem jag hade valt dög....De ville inte ha ngn, de letade andra klänningar, slog sedan ihop datorn och suckade att det minnsan är lättare att hitta ngn i butiken...
    Jo det är det säkert, men dubbelt så dyrt....
    men jag orkade inte säga ngt...
  • Piggelinlover

I am yours skrev 2008-02-29 23:24:25 följande:

Men det ska ju vara en ära för dom att du har valt dom.Det är ditt bröllop, och tycker absolut att DU ska beställa.Passar det inte för dom så kan det vara.Så hade jag sakt.naturligtvis får man lyssna på lite av deras åsikter men det är du som bestämmer!!!
    jo givetvis e jag inte surig bitch som pekar med handen och säger såhär ska det vara....jag kan allt jämka, men jag vill endå bestämma lite...e ju sagt min dag..=)...

Jag hade försökt tillgodosett bådas önskemål om färg och modell...men det dög inte iaf...

På vägen hem funderade jag nästan på att säga att jag inte vill ha dem, utan att jag skulle välja syrran...men jag vet inte.
    suck...
  • Piggelinlover

I am yours skrev 2008-02-29 23:29:57 följande:

Jag hade tagit ett snack med dom, och berättat att det är din dröm dag och inte deras. som du säger jämka måste man nog, men att de ska ta över och bestämma hade jag inte acepterat. Då hade jag tagit systern i stället.
    ska göra det imorron, när vi tar långpromenad med vovvarna....
  • Piggelinlover
    misstrixie skrev 2008-02-29 23:34:10 följande:
    Jag skulle ha blivit ledsen om mina tärnor höll på så där... Likadana klänningar tycker jag faktiskt inte är för mycket begärt om man presenterar ett antal förslag och ber dem enas om ett.
    Blir det oxå...
    Hittade ju fina klänningar att beställa för en liten summa....
    Jag tänkte även på att man skulle kunna använda dem igen vid annat tillfälle så att de bara inte blir hängade i garderoben...
  • Piggelinlover
    misstrixie skrev 2008-02-29 23:57:07 följande:
    Ja det är lite märkligt, jag undrar om folk kanske har lite olika bild av vad det innebär att vara tärna på ett bröllop? På mina tärnor verkade det helt självklart för dem att de skulle ha likadana klänningar och till och med frisyrer... en av dem (denna härliga person) blev till och med tveksam till en viss frisyr för att den var för fin och ville ha något enklare eftersom - citat - "det är bruden som ska glänsa".
    Kan inte jag få låna din=)...
    ne skoja bara...
    ska prata med dem imorron och förklara att de får acceptera vad jag vill ha....
  • Piggelinlover
    Dolliver skrev 2008-03-01 15:21:51 följande:
    Tycker som de flesta andra här i tråden - det är DIN dag så stå på dig och lycka till!Och visst kan tärnorna ha en liten del att säga till om, men samma färg och någotsånär samma stil är väl ganska självklar tycker jag!Jag kan nästan blir "irriterad" på mina tärnor för att de är så jädrans gulliga och går med på vad jag än säger! *ler* Vad jag än frågar dem så låter det "Jamen det är din dag, vad tycker du?"! Underbart med sådana vänner!OBS! Nu menar jag inte att jag blir irriterad på dem, menar det alltså på ett positivt sätt!
    Gick ju inget vidare idag att prata med dem heller...
    en vill som sagt ff ha lång(hon tycker att hon set ut som en tjock tant annars, men grejjen e den att hon alltid har korta kjolar, och korta shorts på sig annars...)...och den andra vill ha knälång, och olika modeller...
  • Piggelinlover
    kalevala skrev 2008-03-01 15:27:42 följande:
    jag ska inte ha tärnor , men min syster ska vara toastmaster o hon säger oxå hela tiden det är er dag vad vill ni............skönt..........sen kan hon oxå komma med förslag ..
    har nästan funderat på det, att ha syrran istället...
  • Piggelinlover
    eveluscious skrev 2008-03-02 01:45:51 följande:
    Jag tycker faktiskt det beror på. Betalar du klänningarna eller gör de det själva? Om du betalar:De får varsegod ta på sig det DU väljer.Om de betalara själva:Du kan ha önskemål men tycker inte du kan kräva något.
    Ja du, bra fråga....
    Den ena har sagt att hon ska göra det....men den andra har inget svarat när jag frågat...
    Jag kan gärna betala dem....
    Tycker inte jag kräver så mkt, mer än att det e samma färg model och längd....
    Vi har känt varandra i över 10 år, trodde verkligen inte detta om dem, har aldrig sett denna sidan innan...
Svar på tråden Vad tycker ni??.....