Inlägg från: V i c k a n |Visa alla inlägg
  • V i c k a n

Slutat med p-piller

Hej!

Jag vet att det finns många trådar om att sluta med p-piller, men jag måste fråga hur ni andra har känt er precis dagarna efter att ni slutat? Jag slutade för bara 4 dagar sedan och har nu börjat känna mig trött, ont i äggstockarna och lite vagt illamående. Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Slutat med p-piller
  • V i c k a n

Tack för svar! Ja, jag antar att det blir en period som kroppen är i obalans efter att inte ha behövt menscykla på 10 år...Igår trodde jag att jag hade kommit i klimakteriet (vilket det ju inte är ), hade värmevallningar eller nåt...

• V i c k a n

Någon som har lidit av torra ögon i samband med p-pilleranvändning? Jag hat haft problem med detta, men det behöver ju i och för sig inte ha med p-pilren att göra...

• V i c k a n

Caramell

Hehe, ja menscykla kanske är ett lite hemmasnickrat ord
    Ja, mina torra ögon beror säkert också delvis på mycket arbete framför datorskärm, jag kan inte låta bli att undra om p-pillren har någon del i det hela.
    Varför kopplar du ihop dina torra ögon med p-piller?

Peters Fridelina

Har testat flera olika ögondroppar, ögongeler men ingen har gett någon märkbar lindring. De flesta jag testat ger lite dimsyn först och sedan blir det nästan ännu torrare efter en stund...Vad är det för droppar du kör?

• V i c k a n

Helene306
    Skönt att höra att det inte varit några negativa effekter för dig! Det ger hopp till mig och säkert även andra om att slippa! Jag har mest hoppats på att det ska bli positiva effekter, typ piggare, mindre torra ögon och kanske graviditet etc.

Tattar-Emma
    ja, jag läste något om detta så jag håller tummarna för att det kan vara en faktor till att mina ögon är så torra....

Svar på tråden Slutat med p-piller