Inlägg från: helene306 |Visa alla inlägg
  • helene306

Slutat med p-piller

Det kan vara kroppen som kommer "i fas" igen efter pillren. När jag slutade, visserligen för 4 år sedan så märkte jag ingen större förändring mer än att sexlusten vaknade till liv

• helene306

Fast taskig hy är inte säkert du får. Jag hade acne läääääänge och blev bättre med den sista p-pillersorten jag provade. Var livrädd för att få tillbaka det i ansiktet, men nä. Några enstaka blemmor kanske, men inte den grad jag hade innan, tack och lov!

Caramell skrev 2008-03-03 19:28:10 följande:
    Menscykla... Vilket jädrans roligt ord... Jag har också problem med torra ögon som jag kopplar samman med mitt pilleranvändande. Slutar om en halv karta inför bröllopet i sommar. Lite nervös inför vilka biverkningar som kan komma. Taskig hy låter ju inte så kul.V i c k a n skrev 2008-03-02 09:51:26 följande:
  • helene306

Jag fick inga biverkningar när jag slutade, märkte bara positiva saker istället Inget negativt som jag räknat med ex dålig hy, viktuppgång, det uteblev.

Era bebisplaner: Bebis kan dröja och du kan bli gravid redan samma månad du slutar med piller, det är så olika och man vet inte i förväg. Så slutar du 3 månader innan kan det vara möjligt att du är gravid på er bröllopsdag och er bröllopsresa. Det är så svårt att avgöra, vet inte själv hur jag hade gjort i din/er sits. Med sonen tog det oss 9 månader att bli gravid och förra sommaren försökte vi igen, 3 månader utan bebis i sikte. Sen började jag plugga och satte in en spiral igen.

Brud 080823 skrev 2008-03-03 23:58:04 följande:

Jag tänkte också sluta innan bröllopet. 3 månader innan,men jag är osäker på om det är så bra med tanke på risk för biverkningar. Vad rek ni mig till? Jag slutar enbart för framtida bebisplaner,men vi vill åka på vår bröllopsresa innan de sätter igång och det är inte förren i dec. Är det onödigt att sluta redan nu i maj ?
Svar på tråden Slutat med p-piller