• stinakina

Kärlekste

Har läst en massa här om sk kärlekste...

Kikade runt på olika sidor och upptäckte att det för det första är onödigt dyrt och för det andra endast verkar innehålla vanligt te blandat med "strösselhjärtan"

Så nu har jag beställt cellofanpåsar modell mindre och vann klisterhjärtan i guld på tradera. jag ska alltså köpa te, vilket som och strösselhjärtan och göra eget kärlekste!

Ett tips bara så här på söndagseftermiddagen!!

• Svar på tråden Kärlekste
  • stinakina

Ok...jag har ju bara kollat in nätet, bor ju i en småstad, finns inte mycket till tebutiker att snacka om här

Nessan skrev 2008-03-02 15:23:45 följande:
    Det är som du säger att det bara är vanligt lösviktste med röda sockerhjärtan i. Men i de tebutiker jag varit in i kostar Kärlekste i lösvikt detsamma som de andra teerna, så det är ju inte ovanligt dyrt iaf...
  • stinakina

Toppen!!

Ica finns här

guldlockm skrev 2008-03-02 15:26:36 följande:
    Stinakina, Kobbs te kan du köpa på ICA! Så det passar ju utmärkt!
  • stinakina

Nope, känner inte till presenthörnan (tror jag???, har för mycket sidor i favoriter, blir alldeles virrig)

Men nu har jag beställt cellofanpåsarna, så jag håller mig nog till min ursprungsplan...Men tack ändå!!

Nessan skrev 2008-03-02 15:28:32 följande:
    Stinakina: Har du kikat på Presenthörnan? De säljer ju te i lösvikt, och har de inte just Kärlekste kan du kanske fråga om de kan ta hem det och vad det isf skulle kosta. Blir det inte jättedyrt kan det ju vara ett alternativ. Annars är det absolut inget fel i att göra sitt eget heller!
  • stinakina
    Nessan skrev 2008-03-02 15:32:23 följande:
    Å, sorry. Presenthörnan är inte en internetsite utan en fysisk butik i Furangallerian! (På övervåningen)
    Ahhh..I söderhamn alltså...du menar presentboden?!

Jag har ärligt inte kollat in te där....Miss av mig!
  • stinakina

Ha ha, ja nära var det, var väl därför jag inte fattade vad du menade...men jag ska kolla in te där...tack för tipset!

Nessan skrev 2008-03-02 15:38:29 följande:
    Åh, var det boden istället för hörnan... jaja, nära nog!
  • stinakina

Kan jag svara på: på affären, bland strössel....

grabbarna skrev 2008-03-02 18:42:30 följande:
    men vart köper man egna sockerhjärtan då?
  • stinakina

Hur länge håller sig te? dvs en oöppnad förpackning? teet ligger i vacumpack (aluminium?)

Jag köpte nämligen 2 stora påsar te för 25 kronor styck i går (vi gifter oss 9 aug ) blev lite ivrig då jag får för mig att ÖB köper in grejer då och då och inte alltid finns fler ggr?

Hörde med en "tebutik" i går, de tas 20 kr hg (billigaste)
    Så att jag betalade 25 kr för dessa påsar var ju ett riktigt klipp...

• stinakina

Kollade in påsen nu, det är 454 gram ( ? )

ceylon te, chaie abe hiat (står det på påsen)

Är ingen te människa så jag antar att det inte är av bästa kvalite, men det kvittar känns det som, ska ju tillsätta hjärtan (som jag också köpte i går) och paketera det i cellofanpåsar och ha vid varje tallrik, tror inte att folk kommer att slita upp påsarna då de kommer hem, det är ju mest som ett minne!!

Tillägg: vi beställer även små papperspåsar med vårt namn och datum på som teet sen ska i...

• stinakina

Jag beställde påsarna från panduro, ska försöka mig på at göra små etiketter där det framkommer att det är kärlekste (klurar lite på detta) alt så ska jag bara köpa klisterguldhjärtan att "stänga" påsarna med!

grabbarna skrev 2008-03-04 09:39:33 följande:
    blir nog bra, jag har köpt te på öb och smaken är det inget fel på det som kan vara när det är lite sämre kvalite är att det är mer smulor och trasiga blad i blandningarna.vart har du köpt cellofanpåsar?
  • stinakina

Vi ska beställa små askar/påsar där våra namn och datumet är tryckt på, vi tänkte ha godis eller nåt i från början,men ändrade mig och ville ha te, så teet lägger jag först i cellofanpåsar, sen läggs cellofanpåsarna i askarna/påsarna med våra namn på...
    Länk till de askar/påsar jag menar kommer här:
    www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1013892&PPC=61292

Nessan skrev 2008-03-04 09:41:29 följande:
    Om du häller upp teet i en tät burk kan du ju passa på då påsen är öppnad att själv ta en kopp och smaka om teet är gott, så vet du vad ni bjuder på iaf.Sen hängde jag inte med på alla era påsar, skulle ni ha teet i en papperspåse eller i en cellofanpåse?Vilket som så tänk på att förvara alla dessa småpåsar i en större burk tills det är dags att ställa ut dem vid dukningen, allt för att bevara så mycket arom som möjligt!
  • stinakina

Jajamänsan

Sno på bara, jag snor en massa ideér här inne hela tiden...

becky79 skrev 2008-03-04 09:59:48 följande:
    åh, vilken bra ide :)Får jag sno din tanke? :)lite annorlunda istället för bara godis i asken/påsen.Börjar ju bli lite "vanligt" med godis, kanske kan man ha godis t de små i påsarna (dom gillar nog det bättre) och te för vuxna.Måste kolla på öb ifall dom har något gott doftande te, finns ju vanligt te, men endel doftar ju underbart, och är trevligare att ge bort och sen kanske trycka ut etiketter med skrivaren.Clas o. var jag och köpte "klistermärken/etiketter" ifrån, så kan man printa ut valfri text/bild, som en deko.
  • stinakina

Det var just det jag tänkte, att det är dyrare, därför gör jag mitt eget te....har alltså köpt hjärtan och te redan, blandar sen själv...

20080301 skrev 2008-03-04 10:12:15 följande:
    Kärleksthe finns i alla theaffärer och är inte dyrare än vanligt the. Vi hade det i lördags och det var väldigt uppskattat. Jag köpte the för 150:- till 35 personer
  • stinakina

Nu såg jag att du skrev "inte" dyrare och inte "lite" dyrare
    Men jag kom nog billigare undan ändå, med tanke på att jag köpte två megapåsar för 50 kr....

20080301 skrev 2008-03-04 10:52:49 följande:
    Men det är inte dyrare, det kostar lika mycket som vanligt lösthe.
  • stinakina

Jag har (dåliga) bilder i mitt galleri, jag har gjort te själv, lagt vanligt lösviktste i cellofanpåsar och strösslat i hjärtan!

Lövings skrev 2008-04-15 14:46:42 följande:
    åhhh va fina. Tack så hjärtligt.Vad ska ni ha det söta teet i?cellofanpåsar eller något annat?
Svar på tråden Kärlekste