Kärlekste
Det är som du säger att det bara är vanligt lösviktste med röda sockerhjärtan i. Men i de tebutiker jag varit in i kostar Kärlekste i lösvikt detsamma som de andra teerna, så det är ju inte ovanligt dyrt iaf...
Det är som du säger att det bara är vanligt lösviktste med röda sockerhjärtan i. Men i de tebutiker jag varit in i kostar Kärlekste i lösvikt detsamma som de andra teerna, så det är ju inte ovanligt dyrt iaf...
Stinakina: Har du kikat på Presenthörnan? De säljer ju te i lösvikt, och har de inte just Kärlekste kan du kanske fråga om de kan ta hem det och vad det isf skulle kosta. Blir det inte jättedyrt kan det ju vara ett alternativ.
Annars är det absolut inget fel i att göra sitt eget heller!
Å, sorry. Presenthörnan är inte en internetsite utan en fysisk butik i Furangallerian! (På övervåningen)
Åh, var det boden istället för hörnan... jaja, nära nog!
weinlove - menar du någon form av tekula? Kolla i teaffärer, de brukar kunna ha sådana.
PS Vilken härlig avatar du har, man blir så glad av att se den bilden!
Ang. tekula så måste jag nog ändra mig. Tekula heter nog bara de som är runda, de ndra kallas nog teklämma (de som är ovala/skedformade eller hjärtformade).
Sen hittade jag ytterligare en variant här:
gourmera.jetshop.se/default.aspx
gourmera.jetshop.se/pub_images/large/kulahjarta_670.jpg
Jag är redan gift. Vi är riktiga temänniskor jag och min make, så vi serverade lösviktsteer på vårt bröllop. Då köpte vi ett paket med 100 tepåsar (för engångsbruk) och fyllde dem med te, så det bara var för gästerna att ta en då det var dags för tårtan.
Även om påsarna är oöppnade så kan det nog tänkas att aromen sipprar ut. Jag skulle lägga teet i en burk, det gör jag alltid med mina teer så fort jag köpt dem. Om du vill dubbelförsäkra dig kan du ju lägga den oöppnade påsen i en burk!
Vad var det för te du hittade på ÖB? Hur många hekto köpte du?
Om du häller upp teet i en tät burk kan du ju passa på då påsen är öppnad att själv ta en kopp och smaka om teet är gott, så vet du vad ni bjuder på iaf.
Sen hängde jag inte med på alla era påsar, skulle ni ha teet i en papperspåse eller i en cellofanpåse?
Vilket som så tänk på att förvara alla dessa småpåsar i en större burk tills det är dags att ställa ut dem vid dukningen, allt för att bevara så mycket arom som möjligt!
Då hänger jag med. Det kan nog bli jättesnyggt!
Vill man ha vanligt lösviktste men slippa köpa massor av tekulor kan man göra som vi gjorde, nämligen köpa engångstepåsar som man fyller själv med det te man vill ha.
Hjärtana syns nog igenom lite, men eftersom påsen är ganska vit så blir det såklart inte lika tydligt som om de legat i en glasburk. Vill man kan man ju låta gästerna fylla på själv då som du säger.
Vi köpte såna påsar där vi köper vårt te, en vanlig tebutik alltså. Är inte helt säker på hur de skall förslutas eller om de ens behöver det. Det finns en låång flik som man kan vika ned över. Vi häftade ingenting och jag tror många (de flesta) lät denna flik liksom hänga över kanten på muggen så att tepåsen hölls uppe av det, eller helt enkelt vek ned den och hade hela i koppen.
Här är en otydlig bild på det vi köpte:
www.cardullos.com/tea_accessories.htm
Hittade en någt bättre, det är den som heter Tea filter:
www.steamytea.ie/acatalog/Tea_Infusers.html
Det är alltså sockerhjärtan som man har i lösviktsteet. De smälter ju i kontakt med hett vatten, så man behöver inte fiska upp dem innan man dricker. De är ju heller inte särskilt stora eller innehåller mycket socker, så man behöver nog inte oroa sig för att teet skall bli för sött.
Finns ju ofta färdigt "kärlekste" med röda hjärtan attt köpa i tebutiker. Ska se om jag kan googla fram en bild...
Här, funkar denna länk?
images.google.se/imgres&imgrefurl=www.tehusetjava.se/BizPart.aspx%3FtabId%3D54%26prod%3D1238%26catId%3D29&h=800&w=600&sz=63&hl=sv&start=1&tbnid=d2ijXnmc3qdyDM:&tbnh=143&tbnw=107&prev=/images%3Fq%3Dk%25C3%25A4rlekste%26gbv%3D2%26hl%3Dsv%26sa%3DG
Testa denna sida annars:
www.tehusetjava.se/BizPart.aspx&prod=1238&catId=29
Väldigt långt ned på denna sida finns en bild på ett annat kärlekste med rosa hjärtan i. (Tyvärr är bildkvaliten inte den bästa...)
inredning.webblogg.se/hemma_hos.html
Japp, det gjorde vi till vårt bröllop. Se mina inlägg och länkar tidigare i denna tråd!