• becky79

Kärlekste

jag var nere på stan igår och märkte att nu finns det löste i hur många sorter som helst, sen har man gjort spec. påskte-slängt ner ankor skulle jag nog kalla dem mer i blandningen, sen en annan var med hjärtan, en var med granar osv...
    funderade just igår på ifall man inte kan göra det själv :)

en dum fråga dock:
    hur gör ni för att inte löste ska flyta runt i koppen, eller hör det till??? (jag har provat många olika tekulor/klämmor och sen flyter det runt te i vattnet).

• becky79

åh, vilken bra ide :)
    Får jag sno din tanke? :)
    lite annorlunda istället för bara godis i asken/påsen.
    Börjar ju bli lite "vanligt" med godis, kanske kan man ha godis t de små i påsarna (dom gillar nog det bättre) och te för vuxna.

Måste kolla på öb ifall dom har något gott doftande te, finns ju vanligt te, men endel doftar ju underbart, och är trevligare att ge bort och sen kanske trycka ut etiketter med skrivaren.
    Clas o. var jag och köpte "klistermärken/etiketter" ifrån, så kan man printa ut valfri text/bild, som en deko.

• becky79

Hejsan,

jag tänkte på det här med te, och kom på att det finns ju te som löses upp i vatten, tex örtte och sen sådan på lidl, jag ska blanda sådana sorter till festen (med hjärtan), utöver vanliga te :)
    för allt smälter ju i varmt vatten ändå.

• becky79

jo det är bra många tekulor man får köpa annars. Kom fram t det, när jag gick bland hyllorna och funderade, och fick syn på te-burkarna, att det funkar ju lika bra, iallafall som några sorter, finns ju 2 smaker på lidl o sen örte överallt, sen får man väl ta vanligt te oxå.

sen ska jag köpa små "port." smaksättare t kaffet (typ sådana som bara har silverfärgad förpakning), typ capp./latte/dumle- och sätta dit en egen etikett. Alt är ju att köpa stor förpackning och sätta dem i port-påsar-cellofan och skriva vad det är i dom. Det måste jag klura på ännu.

• becky79
    Husmusens skrev 2008-04-07 20:50:15 följande:
    Här är ett tips om du vill göra egna tepåsar med hjärtan på husmusen.blogg.se/170406174455_stt_en_krna.ht...
    Jag tänkte göra så först, men nu har jag köpt en massa lösviktste (kan man ju ge som "gåvo-te"). De är ju väldigt smidigt att anv, vanliga tepåsar, just för att slippa köpa en massa tekulor o likn.
  • becky79

kärlekste det är vanlig te men man sätter i hjärtan (ätbara, tårtdeko.) det finns ju nu att köpa te i alla möjliga texter änglate, kärlekste, för sköna stunder.....

då kan man ju ha "kärlekste" eftersom det passar till bröllop liksom.

tror iallafall att det är bara det :)

• becky79

finns ju helt enkla på clasohlsson, som du kan binda små rosetter eller köpa någon typ nyckelknipps hänge o färsta på...

www.clasohlson.se/Product/Product.aspx
    det är ju bra många ggr billigare än dom du kolla på.

Svar på tråden Kärlekste