• Tuttie

Hur stor budjet måste man ha till ett litet bröllop?

LloveC skrev 2008-03-03 11:50:32 följande:
    Vi hade 50 gäster och det gick på ca 20 000 totaltdå ingick: klänning, ring, slips, väst och blommor. Kostym fanns redan så det behövde vi inte köpamiddagen: förrätt och buffe med vin all dryck under kvällen som öl, mera vin, läsk, avecsnacks och vickning, egengjorda tårtorlokalhyraoch fotografering och album med 8 bilder (hade ett nyöppningserbjudande då så det blev billigt)Vi ville inte lägga hur mycket som helst men ändå bjuda alla vi ville och bjuda på allt under kvällen och vi känner att vi lyckades bra med det, det var inget vi avstod från som vi egentligen skulle velat haft
    Oj visst fick ni mycket för pengarna? GJorde ni mycket själva?
  • Tuttie
    LloveC skrev 2008-03-03 12:06:08 följande:
    Ja vi gjorde det mesta själva, till mat hade vi kräftröresnittar till förrätt, till varmrätt potatisgratäng, rökt fårfiol, kycklingfile och fläskfile och massa tillbehör.Vinet köpte vi på systemet och ölen var köpt i tyskland.Tårtorna bakade vi själva (älskar att baka)Klänningen hittade jag på ebay, kostade bara 1400 och hår och smink fixade jag själv ihop med syrran.(sminkar mig inte i vanliga fall så jag ville inte vara så sminkade på bröllopsdagen heller)lokalhyran var billig 1500, (på landet)Ringen kostade 3000 (omarbetning av farmors vigselring+ stenar)I det stora hela kostade mat och dryck ca 10 000 och resten ca 10 000Så vi tycker vi lyckades få ihop det bra
    Låter ju kanon. Tycker inte heller det ska kosta FÖR mycket. Lägger gärna pengarna på en resa eller så ...
Svar på tråden Hur stor budjet måste man ha till ett litet bröllop?