Inlägg från: Engla2006 |Visa alla inlägg
  • Engla2006

Vad kostade ditt bröllop o vad betalade du för?

Nyfiken bara, vi planerar ett bröllop om ca 1½ år.
    Men jag har snabbräknat o får det till iaf 70.000:-
    Vissa har jag sett som räknat på ca 15-20000, ju billigare desto bättre. Men undrar vad som ingått i erat bröllop. Jag skulle vilja hyra nån fin gård eller restaurang med catering. Köpa klänning till mina tärnor osv.
    Hoppas nån vill/kan ge mig ett svar

• Svar på tråden Vad kostade ditt bröllop o vad betalade du för?
  • Engla2006

sokkerstruten
    vart ligger denna gården, det låter ju kanon

• Engla2006

OJOJ...jag har som sagt ett tag kvar till mitt bröllop, men inser ju att jag får nog spara en del pengar. har en budget på 80000...pkus tillskott av mina föräldrar. Vill kunna lägga så mycket pengar man behöver men ändå inte kasta iväg dom. Har kollat ut klänning till mig 2 brudtärneklänningar o 3 näbbklänningar, frakt o uppsytt efter mig för under 5000 kr, jätteglad e jag för det. Har svårt att bestämma mig för om man ska hyra lokal o fixa allt själv eller leja bort det till viss del...lurigt det där

• Engla2006

va tvungen å kolla igen, o jag får det till max 3700..för alla klänningar. Fotograf o så, har sett att det varierar en hel del, mellan 5-15000... undrar lite vad det e för skillnad, givetvis olika priser hos olika fotografer o så

• Engla2006

ja, det låter ju bättre än 15000, hade ju varit roligt om man hade fått mycket bilder, eventuellt ett album. Kanon, vet nog redan vilken fotograf vi vill ha.
    Tar gärna så mycket info jag kan få

• Engla2006

vet inte om jag har stora krav på lokalen, men vill ju att det ska vara fint o inte ruffigt o så. Alla vill väl egentligen ha det så billigt som möjligt, eller? Jag tar emot alla tips man kan få, har nog tänkt å be tex svärmor att göra mig i håret (frisör) o min svägerska å göra min bukett, så det kanske e en peng att spara. Vet inte riktigt hur mycket det kostar med en brudbukett.
    Men har ju som många andra tänkt att köpa spriten o så i Tyskland, därför måste man ju ha en lokal där man får ha medhavd sprit..svårt det där, har inte hittat nån än så länge i kungsbacka med omnejd

Svar på tråden Vad kostade ditt bröllop o vad betalade du för?