• Engla2006

Vad kostade ditt bröllop o vad betalade du för?

Nyfiken bara, vi planerar ett bröllop om ca 1½ år.
    Men jag har snabbräknat o får det till iaf 70.000:-
    Vissa har jag sett som räknat på ca 15-20000, ju billigare desto bättre. Men undrar vad som ingått i erat bröllop. Jag skulle vilja hyra nån fin gård eller restaurang med catering. Köpa klänning till mina tärnor osv.
    Hoppas nån vill/kan ge mig ett svar

• Svar på tråden Vad kostade ditt bröllop o vad betalade du för?
  • lycklig78

Vi bjuder in ca 80 gäster till thorskogs slott.
    Vi bjuder på bubbel, 3-rätters, kaffe och tårta och vickning. (Janssons frestelse)
    Det ingår vin till maten, men önskar man mer att dricka efter middagen så handlar man själv i baren.

Vi räknar på att kalaset går på ca 100 000, men det är om alla kommer och alla dricker alkohol.

Då kommer kläder och så i tillägg, så jag tror vi hamnar på 150 000.

Vi hade en budget på 80 000 från början. Den sprack

Det är alkoholen som blir dyr på sådana ställen , då man inte kan ta med från Tyskland eller så. 400:-/flaska.

• sokkerstruten

Vi har en kuvert avgift på ca. 1100 kr /per person, på en liten herrgård! Vi ska bjuda ca 75st. Då ingår allt. trerätters, brudskål, tårta, alkohol till maten, fri bar. (öl, vin å cider) Godis och förfriskningar, bordsdekorationer, dukning, avdukning och städning. Det blir väl...83,000 kr. Sen så tillkommer kläder, blommor, ring m.m det ligger ingefär på 40.000 kr

Så bröllopet kommer säkert gå på 120.000-130.000 kr!

• bara jag

Oj oj oj! Tänk den som hade råd till det!
    Vi har en budget på ca 75-80 000 med 120 gäster.

• Engla2006

sokkerstruten
    vart ligger denna gården, det låter ju kanon

• sokkerstruten

Hur har ni löst det med att komma undan så billigt? Grymt ju!
    bara jag skrev 2008-03-04 18:07:10 följande:

Oj oj oj! Tänk den som hade råd till det!Vi har en budget på ca 75-80 000 med 120 gäster.
  • sokkerstruten

Jag skrev i din gästbok istället! :)

Engla2006 skrev 2008-03-04 22:00:02 följande:
    sokkerstrutenvart ligger denna gården, det låter ju kanon
  • sokkerstruten

Det är om alla kommer och alla dricker alkohol...här med!

• Semesterbruden

Hejsan
    Jag bara undrar om det blir så att gästerna betalar för maten (totalsumman) eller kommer det att gå på mer än 1100 pp ?

sokkerstruten skrev 2008-03-04 18:02:36 följande:
    Vi har en kuvert avgift på ca. 1100 kr /per person, på en liten herrgård! Vi ska bjuda ca 75st. Då ingår allt. trerätters, brudskål, tårta, alkohol till maten, fri bar. (öl, vin å cider) Godis och förfriskningar, bordsdekorationer, dukning, avdukning och städning. Det blir väl...83,000 kr. Sen så tillkommer kläder, blommor, ring m.m det ligger ingefär på 40.000 krSå bröllopet kommer säkert gå på 120.000-130.000 kr!
  • Fejs

Herrgård, 3 rätters där efterrätten är tårtbakelse, alkohol från Tyskland, kläder, makeup, håruppsättning, fotograf, dj, toastmaster, musik i kyrkan, blommor, transport (limo), ringar, förlovning, hotellnatt, Thailandsresa med fickpengar, tackkort. Totalt ca 180 000 kr.

• stinakina

Vårt bröllop kommer att kosta ca 40 000:-
    Vi har förrätt och buffé, (från catering)
    Bröllopstårta som efterrätt, bjuder på vin till maten, avec till kaffet (bubbelvin innan)sen har vi betalbar (en "tjuga")

Vi hyr kläder, jag ska till frissan och sätta upp håret, en brudbukett, två tärnbuketter och coursage till M2B
    Har köpt skor, två tärnklänningar, vigslering åt mig, dekorationer till lokalen, gästfavours,

Vi kommer att vara ca 70 personer...

Jag förstår ärligt inte hur man kan komma upp i 100-150000:-
    Jag snålar inte men skulle ha "svårt" att komma upp i dessa summor???

Svar på tråden Vad kostade ditt bröllop o vad betalade du för?