• Engla2006

Vad kostade ditt bröllop o vad betalade du för?

Nyfiken bara, vi planerar ett bröllop om ca 1½ år.
    Men jag har snabbräknat o får det till iaf 70.000:-
    Vissa har jag sett som räknat på ca 15-20000, ju billigare desto bättre. Men undrar vad som ingått i erat bröllop. Jag skulle vilja hyra nån fin gård eller restaurang med catering. Köpa klänning till mina tärnor osv.
    Hoppas nån vill/kan ge mig ett svar

• Svar på tråden Vad kostade ditt bröllop o vad betalade du för?
  • trofast

Vi gifter oss i hemlighet på mallis. Tror det landar runt 40 000:- inklusive allt.....

• 20080802

Vad gäller fotograf finns det några viktiga faktorer som påverkar priset:
    1. hur länge är han/hon med; bara porträttfoto eller även under vigsel och förberedelser och fest??
    2. Vad ingår det för slutbilder i priset? Vår fotograf tar bara 2000:- som grundpris och sedan får vi köpa till foton och album. Många fotografer inkluderar ett tjusigt album och/eller någon förstoring.

Tänk bara på att kolla upp vad efterbeställningar kostar för det kan skena iväg har jag försått. Hos en del fotografer kan man köpa loss bilderna på en CD-skiva så att man kan göra egna efterbeställningar var som helst, men det är inte alls självklart.

Oj... det blev visst mycket men jag tänkte att det kan vara bra att veta för jag har också undrat mycket över detta.

Engla2006 skrev 2008-03-05 21:17:56 följande:
    va tvungen å kolla igen, o jag får det till max 3700..för alla klänningar. Fotograf o så, har sett att det varierar en hel del, mellan 5-15000... undrar lite vad det e för skillnad, givetvis olika priser hos olika fotografer o så
  • Engla2006

ja, det låter ju bättre än 15000, hade ju varit roligt om man hade fått mycket bilder, eventuellt ett album. Kanon, vet nog redan vilken fotograf vi vill ha.
    Tar gärna så mycket info jag kan få

• sokkerstruten

ofta när man betalar 15 000 för en fotograf så är det ofta för att det antingen är en halv dag eller hel dag. Fotografen tar då kort på mingel, vigsel och fest, samt porträtt.

Vi har bara porträtt och almbum 16 bilder. för 5000 kr

Engla2006 skrev 2008-03-05 22:25:51 följande:
    ja, det låter ju bättre än 15000, hade ju varit roligt om man hade fått mycket bilder, eventuellt ett album. Kanon, vet nog redan vilken fotograf vi vill ha.Tar gärna så mycket info jag kan få
  • Fejs

sokkerstruten det beror ju på vad man vill ha, om amn vill ha kort o så. Vi betalar 10 000 kr för 2 timmar med foton etc. www.fotofabriken.se/wedding.html till ett värde av 15 000 kr. Har jämför med andra fotografer i stan och de är billigast faktiskt om man nu vill ha alla dessa foton etc.

• Juliazzb25

Som jag skrev i min tidigare inlägg så har jag och min make betalt 15.000 för fotograf.

Hon fotade i kyrkan, utanför och våra porträtt...

Vi fick 90 st bilder i en jätte jätte snygg album..

Hon har gjort jätte bra jobb plus att albumet är inte som vanlig foto album utan som en tjock bok med tjocka sidor.
    Det svårt att förklara...

Bilderna är både svartvita, färg, sepia och svartvita med några detaljer som tex ringar som är i färg eller blommor eller ngt anna detalj.

Snyggt...

Alla som har sett våran album blev väldigt förtjusta och komenterade att de har aldrig sett ngt liknande.

• sokkerstruten

Ja det kan säkert vara olika.. men jag har aldrig sett någon som tar 15 000 för två timmar...det har oftast varit som sagt en halv dag tex...

vad e det som ingår för dom 10.000? Porträtt? och hur många bilder får ni?

Det går ju egentligen inte att gämföra fotografers priser då alla värdesätter sig själv som fotograf olika!

sokkerstruten skrev 2008-03-05 22:47:02 följande:
    ofta när man betalar 15 000 för en fotograf så är det ofta för att det antingen är en halv dag eller hel dag. Fotografen tar då kort på mingel, vigsel och fest, samt porträtt. Vi har bara porträtt och almbum 16 bilder. för 5000 kr
  • sokkerstruten

hehe fast när jag tänker efter så är det ju det dubla prset av vad vi betalar.. 4500 kr för en timme, + 16 redigerade bilder i ett fint album! Lägger man på en timme så blir det ju det dubbla priset dvs 10.000 inte så konstigt kanske!

som sagt vaad får ni för bilder sen?

Fejs skrev 2008-03-06 06:06:13 följande:
    sokkerstruten det beror ju på vad man vill ha, om amn vill ha kort o så. Vi betalar 10 000 kr för 2 timmar med foton etc. www.fotofabriken.se/wedding.html till ett värde av 15 000 kr. Har jämför med andra fotografer i stan och de är billigast faktiskt om man nu vill ha alla dessa foton etc.
  • Brud-08

Hej

Jag räknar med att vi slutar på ca 100 000, med bröllopsresa, dock är vi bara 50 personer.

Jag tror kostnaderna beror väldigt mycket på var i landet man är.

Mat 30 000 med vin och treärtter och avec
    Kläder; 15000
    Resa 35 000
    Fotograf 6000
    Band 7000
    Sen lite smått och gott..

• sokkerstruten

ja det var vädligt bra med 30.000 kr för vin tre rätters och avvec.. är det som ett paket/kuvert pris någonstans?
    Brud-08 skrev 2008-03-06 18:35:30 följande:

Hej Jag räknar med att vi slutar på ca 100 000, med bröllopsresa, dock är vi bara 50 personer. Jag tror kostnaderna beror väldigt mycket på var i landet man är. Mat 30 000 med vin och treärtter och avecKläder; 15000Resa 35 000Fotograf 6000Band 7000Sen lite smått och gott..
Svar på tråden Vad kostade ditt bröllop o vad betalade du för?