Det är för att vi nog har det på en herrgård och dom sköter allt! Inte har buffe från catering och får vi får maten serverad behöver inte göra så mycket egentligen, allt ingår, bheöver inte göra något själva! Förutom allt roligt så som att prata med deras florist och ha möte med kocken smaka på menyer m.m Vilket vi tycker är skönt och sätter värde på. Dessutom så bor vi inte i svergie så det är bra för oss att ha en bröllops ansvarig som ingår i priset, och som ser till så att går i lås.
Sen bjuder vi på fri bara alla alkohol ingår, det ingår i priset oxå. Live band oxå. Sen beror det ju på hur dyr klänning man har hur dyr ring man har. belive me det kan bli hur dyrt som helst!
Sen beror det nog lite på hur man är van vid att bröllop är, vi har varit på många bröllop och alla har varit sådana här med servering och annat. Inte för att ett bröllop på ett annat sätt skulle bli lika fint men vi känner att vi har råd och det är "bara" pengar för oss, vi har en lite filosofi att pengar e till för att spenderas, ingen ide att dom ligger på banken och inte används! :)
stinakina skrev 2008-03-05 07:11:39 följande:
Vårt bröllop kommer att kosta ca 40 000:-Vi har förrätt och buffé, (från catering)Bröllopstårta som efterrätt, bjuder på vin till maten, avec till kaffet (bubbelvin innan)sen har vi betalbar (en "tjuga")Vi hyr kläder, jag ska till frissan och sätta upp håret, en brudbukett, två tärnbuketter och coursage till M2BHar köpt skor, två tärnklänningar, vigslering åt mig, dekorationer till lokalen, gästfavours, Vi kommer att vara ca 70 personer...Jag förstår ärligt inte hur man kan komma upp i 100-150000:-Jag snålar inte men skulle ha "svårt" att komma upp i dessa summor???