trofast skrev 2008-03-06 21:53:42 följande:
Vill ställa en fråga ev ren nyfikenhet! Notera väl att jag inte lägger några värderingar i era svar utan bara är nyfiken!Vilka är ni som lägger 100 000-tals kronor på bröllop? Tar ni lån? Har ni så mycket pengar att det helt enkelt känns försvarbart att lägga på bröllop? Betyder det så otroligt mycket att allt skall vara perfect så ni gärna lägger dessa pengar? Någon kanske till och med tar lån? ahhh det finns nog 100 svar. Hur tänker ni?Anledningen att jag är så nyfiken kanske är att jag själv inte skulle ha ekonomiska förutsättningar för att ha ett sådant sagobröllop trots att jag anser mig ha en stabil och god ekonimi. Jag har satt en budgett på 40 000:- (fast vi gifter oss utan gäster) och då betalar vi kontant.Bara nyfiken!Lycka till!
Vi tar inte lån. Har sparat pengarna. (bröllopet kostar ca 150 000)
Min blivande jobbar som ingenjör i Norge och tjänar bra. Själv är jag butikschef och tjänar inte direkt dåligt, men ca 1/4 av vad han tjänar. Vi har inga barn och bor i nyrenoverat 20-talshus. Har inte skulder långt uppöveröronen.
Vi tycker det är värt det, eftersom det ska vara en gång i livet. Vi fick ett bidrag av min far på ca 30 000, vilket gör att vi kan lyxa till det extra, eftersom det är pengar vi inte räknat med i budgeten.