Inlägg från: FoxyLoxy |Visa alla inlägg
  • FoxyLoxy

Vad kostade ditt bröllop o vad betalade du för?

Vi har räknat på en budget- inkl. bröllopsresa- på ca 450,000 kr. Vilket allt kommer från egen ficka genom att spara och prioritera om vad som är viktigt för oss just nu.

Sen vilken budget man lägger eller inte är till stor del beroende på de ekonomiska ! förutsättningarna (Givetvis!)Men även när det gäller prioriteringar om vad som är viktigt

När man läser några av de andra insändarna så verkar det som om ni bollar mellan stor budget= lyckad fest och så vidare...

...Så länge NI är nöjda så spelar inte den slutgiltiga prislappen någon roll eller hur?

• FoxyLoxy

Sockkerstruten:

Själva resan kommer att gå på c a 100,000, till venedig och florens- vi har valt att lägga gott om pengar på schysst boende så det är fem stjärnor hela vägen.

Vigsel kommer att vara i malmö på en liten herrgård nära stan.
    Sen har min m2b specifika krav när det gäller dricka till själva festen- bara champagnen kostar ca 30,000 och övrig dricka med beräknad öppen bar på ca 50,000 till.
    Resten till maten ca 75,000.
    Kläder till alla ca 50,000... sen lite smått o gott som band, trycksaker o dyl.

(Sen är det även budgeterat ytterliga 75,000 till, usch det låter hemskt men, till "fickpengar" på vår resa...)

• FoxyLoxy

Men du har rätt... det blir vårt drömbröllop ;)

• FoxyLoxy

För att citera ett par andra... lägger inga värderingar i detta uttalande ;)

Pengar är en känslig fråga hur man än ser på det. Oavsett vilken ände av skalan man är på.

Trofast:

För att stilla din nyfikenhet lite grand... ;)

Nej vi tar inga lån för att få ihop vår "budget".
    Min m2b är strax över 40 år, har eget AB vilket har gått bra de senaste 15 åren. Jag jobbar full tid och vi bor i en lägenhet med bra hyra och inte så vidare större utgifter i övrigt. (Bor centralt i en större stad så vi slipper pendelutgifter m.m)
    Vi har inga barn någon av oss.

För oss känns det rätt att lägga dessa pengarna på detta- framför allt eftersom vi har pengarna, och ser inte vad vi annars ska lägga det på... ok läge för missförstånd!! Men vad jag menar är att vi vill inte ha något hus, (Ingen av oss tycker om att gå och pula osv..), vi har inga lån, vi har pengar undanstoppat för övrigt och lägger oss inte på bar is så att säga.

Och för att få det som vi vill ha det- är trots allt vår dag- så känns det värt att lägga dessa pengar på detta, eftersom vi liksom alla andra hoppas att detta är den enda gång vi gör det.

Och för att poängtera INGA VÄRDERINGAR- utan en förhoppning om att alla är nöjda oavsett era avsatta budgetar!

• FoxyLoxy
    GladaEmma skrev 2008-03-07 12:48:56 följande:
    Nyfiken... Var ska ni gifta er?
    Vi gifter oss på Katrinetorpsgård- vid svågertorp.

Om du letar lokal så rekommenderar jag den varmt!! (Ser kanske inte mycket ut för världen utifrån motorvägen men den har en fantastisk trädgård, urvacker festsal och ett häftigt magasin för dans och fest efter. Lokal hyra ligger f.n på 8000 för både festsalen och magasinet + 80 per gäst)
    All mat och dryck måste beställas via Kleins mat- jättetrevlig och duktig kock som verkligen anstränger sig för att få igenom era önskemål!

Bilder finns om du är intresserad länkat via kleinsmat.se
  • FoxyLoxy

misstrixie:

Vad kul och höra!

Oh vi längtar också efter barn, men det blir aktuellt först om ett par år... *längtar dock*

Svar på tråden Vad kostade ditt bröllop o vad betalade du för?