Inlägg från: 20080802 |Visa alla inlägg
  • 20080802

Vad kostade ditt bröllop o vad betalade du för?

Vad gäller fotograf finns det några viktiga faktorer som påverkar priset:
    1. hur länge är han/hon med; bara porträttfoto eller även under vigsel och förberedelser och fest??
    2. Vad ingår det för slutbilder i priset? Vår fotograf tar bara 2000:- som grundpris och sedan får vi köpa till foton och album. Många fotografer inkluderar ett tjusigt album och/eller någon förstoring.

Tänk bara på att kolla upp vad efterbeställningar kostar för det kan skena iväg har jag försått. Hos en del fotografer kan man köpa loss bilderna på en CD-skiva så att man kan göra egna efterbeställningar var som helst, men det är inte alls självklart.

Oj... det blev visst mycket men jag tänkte att det kan vara bra att veta för jag har också undrat mycket över detta.

Engla2006 skrev 2008-03-05 21:17:56 följande:
    va tvungen å kolla igen, o jag får det till max 3700..för alla klänningar. Fotograf o så, har sett att det varierar en hel del, mellan 5-15000... undrar lite vad det e för skillnad, givetvis olika priser hos olika fotografer o så
  • 20080802

Nu har vi inte en sååå enorm budget utan räknar på att hamna på 80-90.000 kronor. Men visst det är massor med pengar det också. Men jag förstår inte riktigt att folk tycker det är så konsitgt med olika bröllopsbudgetar. Det är väl inte konstigare än att folk bor olika. Vissa bor två personer på 40 m2 och betalar några tusen i månaden och andra har stora villor som har kostat massor av miljoner kronor. Några har turen att ha ärvda pengar andra ha välavlönade jobb eller rika föräldrar. jag och min sambo är akademiker bägge två inom hyggligt välbetalda branscher. Han är en bra bit över 40 och har jobbat hur mycket som helst både i Sverige och utomlands och knappt haft tid att använda pengarna han tjänat. Vi har pengar som ligger på hög. Inte massor massor men ändå. Vi lever inte något lyxliv i vanliga fall utan ganska sparsamt, men vi vill gärna bjuda många av våra vänner på fest. Vi har inte riktigt tid och ork att göra allt själva utan köper det mesta, men tycker inte att det är värt pengarna att hyra slott och köpa färdiga kuvert med all inclusive. Det är våra prioriteringar.

Mycket prat men det jag försöker säga är att 20.000 för två lågavlönade med nyköpt boende kan vara en betydligt större satsning än 300.000 för den som har en massa pengar på banken och en stadig och väl tilltagen inkomst.

Det är inget konstigt att en middag kan kosta allt mellan 100 och 1500 kr/pers och självklart både mindre och mer.

Så tänker jag...

Svar på tråden Vad kostade ditt bröllop o vad betalade du för?