Inlägg från: MsSandra |Visa alla inlägg
  • MsSandra

Ekonomi

Förhoppningsvis kommer vi väl landa på 30 000 inkl maten på en "herrgård"(ej dryck men med riktig champagne till skål..).

I det priset "ingår" bröllopsnatt (faktiskt 2 nätter i svit, med frukost), 1 veckas hyrd stuga efter bröllopet (bröllopsresa), mat (några snittar, förrätt, varmrätt, efterrätt, kaffe/bröllopstårta), dukning, dekoration efter tema, alla printsaker, ringar (2), kläder (klänning, underkläder, korsett, handskar, slöja, underkjol m.m), skor, smink, naglar, fotograf.. ja och en del annat smått och gott :)

Men jag har kämpat för det hehe..jag tycker nämligen inte vi har råd att spendera 100 000 kronor på en dag i livet.. det är mycket annat vi vill ha i livet.. saker vi vill göra, se och köpa! Jag gifter mig av kärlek..

MVH Sandra

• MsSandra

lycklig78:

Hade inte trott att du gjorde något annat heller *jag menar än att gifta dig av kärlek* hehe.. men man prioriterar olika helt enkelt.. så gör man ju genom hela livet! Inget är egenligen rätt eller fel.. alla har bara olika förutsättningar..

Men även om även jag skulle kunna drömma om ett flådigare bröllop (som min m2b troligen skulle göra för min skull).. så tycker jag inte det är värt det i pengar.. jag har skulder jag vill betala av (studieskuldshelvete..)och saker jag behöver köpa även efter bröllopet..livet fortsätter ju!

Som sagt olika förutsättningar..olika val :)

Lycka till
    MVH Sandra

Svar på tråden Ekonomi