• FrökenK

Förlovningsringar

Får jag fråga vad Era förlovningsringar kostade?

vore intressant att se vad medel ligger på ungefär.

• Svar på tråden Förlovningsringar
  • Darwina

Våra kostade lite drygt 6000 kr för båda, de är gjorde i blankputsat titan och jag har en liten grön diamant i min. Finns bild i mitt galleri om ni är intresserade.

• Cazz

hämtade just dem
    400 :) med gravyr. stört fina i silver då ingen av oss gillar rött guld. platina eller så blir till bröllopet senare...
    så nu återstår bara allt knåpande till vår dag (fredag då min sambo fyller år) att överaska o planera.

• Aleta

Min kostade 3000:-,guld och vitguld, handsmidd, men det är 4 år sedan. M2b fick en ring som min pappa har haft, i guld och järn, jättesnygg!

• Joji
    08agusti08 skrev 2008-03-24 12:50:17 följande:
    Joji skrev 2008-03-16 19:49:53 följande:
    herre gud det va den duraste jag har hörtallas om ....
    Priset blev så efttersom de är i Platina!

Fördelen är ju att vi aldrig behöver rhoderiera om dem, som man behöver göra med vitguld... Ett alternativ hade ju varit Palladium men... Vi ville ha Platina!
  • Wiggy

Våra kostade 6500 för båda i guld. Vigselringen till henne ska jag designa själv och låta tillverka, men det dröjer ju ett tag så vi hinner hitta en design som båda gillar.

• ingenjörsbruden
    Joji skrev 2008-03-16 19:49:53 följande:
    Host, måste tillägga att det är 12500 styck!
    Jisses!!
    Våra kostade eg 6000 men vi fick dem för 4500!!
    5 mm breda vanliga kupade släta med kupad insida.
  • Mrs Mommy

Men inte i PLATINA?????

Platina är den dyraste ädelmetallen, kostar ca 3ggr mer än vitguld.

ingenjörsbruden skrev 2008-03-27 10:41:48 följande:
    Jisses!! Våra kostade eg 6000 men vi fick dem för 4500!! 5 mm breda vanliga kupade släta med kupad insida.
  • ingenjörsbruden

Mrs Mommy skrev 2008-03-27 10:58:46 följande:

Men inte i PLATINA?????Platina är den dyraste ädelmetallen, kostar ca 3ggr mer än vitguld.
    Nänä, våra var i röttguld, klassiska ringar...

Hade inte koll på att platina var så dyrt!

Tyckte innan att vi lagt mkt kr på ringar men nu känns det mer som att vi har lagt lite lite......

Fina ringar i ditt bildgalleri, mrs Mommy!
  • Mrs Mommy

Tack!
    Alla är i platina

ingenjörsbruden skrev 2008-03-27 11:12:11 följande:
    Mrs Mommy skrev 2008-03-27 10:58:46 följande:
    Nänä, våra var i röttguld, klassiska ringar...Hade inte koll på att platina var så dyrt! Tyckte innan att vi lagt mkt kr på ringar men nu känns det mer som att vi har lagt lite lite...... Fina ringar i ditt bildgalleri, mrs Mommy!
  • Joji

Vi fick ändå våra Platinaringar till ett väldigt bra pris! Svårt att tro kanke...

Kollade på andra ställen, och då hade vi fått betalat 40 000 för båda!!!!!! :-O Så i förhållande till det var ju 24000 "billigt"

Om vi skulle betalat rhoderieringskostnad varannat år, så går det nog jämt upp!

• saragran

Min förlovningsring kostade ca 25000 (platina med 3 diamanter) och våra vigselringar går på 15000 tillsammans (min 2mm slät platina och hans 6mm slät platina) - mycket billigare med platina i England (och då fästmannen är därifrån var det enklast). Helt fantastiskt nöjd med vårt val trots kostnaden!

• sviiden

Min kostade runt 950?, vittguld med 7 diamanter, specialbeställd hos guldsmeden.

• sviiden
    sviiden skrev 2008-03-27 12:26:19 följande:
    Min kostade runt 950?, vittguld med 7 diamanter, specialbeställd hos guldsmeden.
    Ojdå, läste fel.. Detta gällde förlovningsringar, inte vigselring som jag skrev om. Förlovningsringen låg på 450? med 5 små diamanter, oxå den i vitguld.
  • Vinterbruden 08

min förlovningsring kostade 7000,- våra vigselringar vet jag int ehelt ännu.. Har hittat en till mig som kostar 18000.. Min m2b vill ha en så enkel och liten ring som möjligt så hans ligger väl på ca 2000,- Allt i vitt guld mina ringar med massor av diamanter.. Bild på förlovningsringen finns i mitt galleri!

• emeliek45

Jag vet inte riktigt tror att de kostade ungefär 10 000 styck, osäker....

• irresolute

Tror jag betalade 5.400,- för bägge.

• ellen78

7000 kr för bägge. Vitt guld, jättefina!

Svar på tråden Förlovningsringar