• Balinda

Hur "ber" man om pengar till sitt bröllop?

man ber inte om pengar tycker jag. man gifter sig när man har råd.
    det är ju ändå ni själva som har bestämt. vill inte heller låta hård men det är min åsikt.

• Balinda
    Ninnirosa skrev 2008-03-06 20:36:00 följande:
    Jag förstår din tanke!Vi vet dock att vår ekonomi kommer vara lika usel i 2-3 år till, då jag pluggar. Vi äger ett hem ihop, planerar att skaffa barn ganska snart så det juridiska med att gifta sig är en faktor till att vi vill göra det såpass snart. I och med att vi också vill ha en enkel tillställning handlar det inte heller om några jättesummor.Men som sagt, jag förstår hur du menar. Samtidigt så är det viktigt för oss att ingå äktenskap och inte själva bröllopet som är viktigast.
    om ingå äkentskap är viktigtast så kan ni ju gå själva till kyrkan / rådhuset nu det kostar inget och sen ha fest när ni har råd.
  • Balinda

du får helt enkelt vänta tills någon erbjuder annars räkna med att betala själv.

• Balinda
    becky79 skrev 2008-03-07 12:34:31 följande:
    kan ju tillägga att jag menar inte att jag vill betala hela bröllopet till våra barn, men t stor del.
    det är ju lätt att säga nu.. man vet ju inte hur ekonomin ser ut i en viss situation,
    och på frågan .. vad ska man ha föräldrarna till om dem inte kan ställa upp för sina barn? ??????? att ställa upp handlar väl inte om att ge pengar? tycker inte att man ska ha sina föräldrar till nåt. mycket konstigt kommentar som jag tror min mamma och pappa skulle bli lessen över att sen,
Svar på tråden Hur "ber" man om pengar till sitt bröllop?