Inlägg från: lycklig78 |Visa alla inlägg
  • lycklig78

Hur "ber" man om pengar till sitt bröllop?

Vi utgick från att vi hade råd. Vi fick ändå bidrag från min far, men det hade vi absolut inte räkna med.

Jag tror det är svårt att fråga om pengar till bröllop om jag ska vara helt ärlig. Idag är det ju allra vanligast att man betalar själv och väntar tills man har råd.

Jag vill inte vara elak, men jag skulle nog vänta eller gifta mig "i smyg".

• lycklig78
    becky79 skrev 2008-03-07 12:31:20 följande:
    Vad ska man ha föräldrar till ifall dom inte kan ställa upp på sina barn?!
    Detta är ju såklart sant, men jag anser inte att föräldrar på något sätt är skyldiga till att lägga pengar i sina barns bröllop.. Har föräldrarna råd är det väl en sak...
    Tycker hela tråden är väldigt konstig.
  • lycklig78

Fröken Figo skrev 2008-03-09 15:22:10 följande:

Jag förstår absolut din poäng. Men jag tycker ändå det är helt ok att planera barn trots att livet inte är 100% stabilt och enkelt. Tror aldrig det finns ett "perfekt" tillfälle att skaffa barn ändå, man skapar tillfället. Och sen finns det så många andra faktorer som påverkar ens liv än pengar. Som tid! Oftast innebär mer tid mindre pengar men det kan vara värt det just när man skaffar barn tycker jag... Jag och m2b planerar lite smått inför ett familjeliv och då är vår viktigaste prioritering hur vi ska få tid att vara med våra barn. När vi funderar på jobb utgår vi ifrån vilka som bäst kan kombineras med familjeliv, inte vilka som ger bästa ekonomiska grunden.
    Du rockar som vanligt
Svar på tråden Hur "ber" man om pengar till sitt bröllop?