Inlägg från: Maria2009 |Visa alla inlägg
  • Maria2009

Hur "ber" man om pengar till sitt bröllop?

Äsch, det är väl bara att fråga föräldrarna rakt ut om ni har en bra relation till varandra, det skulle jag göra! Om de tycker att ni verkligen ska gifta er och har ekonomisk möjlighet att hjälpa till, tror jag inte att det kommer att kännas som tiggeri, de blir nog bara glada över att bli tillfrågade. (sen beror det kanske så klart på vilka belopp det handlar om, men jag tyckte mig läsa i början att det inte handlade om nåt mastodontbröllop med designade servetter... )

Det är klart man inte vill vänta med att gifta sig, och pengar betyder inte allt här i världen, visst löser det mycket men man blir inte lyckligare bara för att man har det gott ställt!

Man blir så klart inte heller dåliga föräldrar bara för att man inte har gott om pengar, jag har flera klasskompisar just nu (jag är 27, pluggar på univ) som har barn, flera av dem är ensamstående, och jag har aldrig nåååågonsin hört någon av dem sucka över det...

Hoppas det går bra, och lycka till!

• Maria2009

Kom på en annan sak, jag vet inte om det är "rena pengar" ni tänker be om, men ett annat alternativ kanske kan vara att fråga om de har möjlighet att hjälpa till med några saker inför bröllopet, t ex tårta, kläder, maten osv? Så behöver det inte kännas som tiggeri kanske?

Svar på tråden Hur "ber" man om pengar till sitt bröllop?