• Troll1

Hur "ber" man om pengar till sitt bröllop?

Jag tycker det är bra att du tar upp frågan, TS.
    Jag pratade lite med min mamma om hur det kändes inför bröllopet osv. Jag är 40 år och har 3 barn 21 år, 9 år och 8 mån. Vi har inte råd med bröllop alls egentligen, men jag blev lite ledsen av tanken att vi inte skulle kunna bjuda våra nära o kära som vi vill. Alla har väl en "fantasi" och drömmar om den stora dagen, för mig skulle det dröja närmare halva mitt liv, med en hel del motgångar på vägen, innan "mannen i mitt liv" kom.
    För oss är det stort. Mamma o hennes man VILLE så gärna betala dels min klänning (nu hittade jag en mkt billig på Tradera) och en del annat. Och de har verkligen inte gott ställt... Pappa o hans fru ville också gärna vara med o hjälpa till. Plötsligt kändes det som ett stenblock ramlade av mina axlar och jag blev SÅ glad! Det mesta får vi ändå dra ihop själva och vi blir tvungna att låna lite av en släkting, men detta är once in a lifetime för oss. Nu planerar vi med mer glädje än oro.

Detta blev lite långt, men TS kör med öppna kort inför dina föräldrar. Har de möjlighet så vill de säkert hjälpa dej. Det är en stor glädje att få ge ngt.
    Jag tror ibland att föräldrar kanske inte erbjuder sig för att de inte vill klampa på sas.

Lycka Till med planerandet!

Svar på tråden Hur "ber" man om pengar till sitt bröllop?