Inlägg från: FruRålin080808 |Visa alla inlägg
  • FruRålin080808

Inte bjuda svärföräldrarna på bröllopet?

Vilken sits ni sitter i...Kan berätta att min mamma har haft problem både psykiskt och med alkoholen och för ca 9 år sedan orkade jag inte mer och sa upp bekantskapen med henne. Hon gjorde mig bara leden och arg hela tiden och mycket av min energi gick åt att vara irriterad eller orolig för på vilket "humör" hon skulle vara på. De flesta i hennes bekantskapskrets vet inte om hennes problem för att hon har alltid haft en fasad utåt. Ni kan tyvärr inte ändra en persons beteende men ni kan se till att ni mår bra och känna efter vad det är ni vill göra. Orkar ni ta att din pojkväns pappa blir full på bröllopet eller blir det för jobbigt? Kan ni ha ett alkoholfritt bröllop? Det är många frågor som ni får ställa er och sedan besluta vad ni ska göra. Om inte pappan har erkännt sina problem och mamman blundar för dem är ju er "hjälpinsats" inte så mycket värd- tyvärr. Jag tycker att det är så otroligt svårt att råda er vad ni ska göra men jag kan vara "bollplank" om det behövs. Sköt om dig/er!

Svar på tråden Inte bjuda svärföräldrarna på bröllopet?