Inlägg från: grabbarna |Visa alla inlägg
  • grabbarna

Budgettips

det där känner jag också! enda med ett passande jobb är sambons svägerska som är frissa men dom bor 40 mil bort och ingen vi träffar speciellt ofta så henne vill jag inte be.ev kan jag be en jobbarkompis dotter,men hon är ung och inte utbildad men hon kan ju vara duktig ändå.

ska ha buffe som vi gör själv ev en jobbarkompis barn som hjälper till billigt.

ska nog binda ihop blommorna själva så det blir ju lite billigare men jag vill inte gärna ge avkall på vilka blommor jag vill ha, jag är såå sugen på vinröda kallor, pappa handlar dock mkt på en handelsträdgård så jag ska be honom kolla om han kan få nåt bra pris på det stället.

ringen köps på nätet men kostar ju ändå

Troll1 skrev 2008-03-11 19:48:19 följande:
    Det är lätt att hålla nere kostnaderna om man har frisör, konditor, florist, fotograf i familjen/kompisgänget osv osv. Det är väl klart det blir billigt då. Om man nu inte har ngn av den "varan" och det enda någon är riktigt bra på är dekoration/dukning så behöver man verkligen BT om inte annat. Här får man ovärderliga tips!
  • grabbarna

ja det är svårt det där så vi har bett våra gäster att meddela saker dom är allergiska för inte bara vad gäller mat utan även blommor och dyl så att vi ska veta när vi dekorerar.har hyfsat bra koll på svägerskan som är den som är mest allergisk och mot massor av saker men det kan ju finnas nån smygare som man missat..

Troll1 skrev 2008-03-13 09:34:28 följande:
    Trollhassel kan väl också ge allergier om de får "blomma"?Björkris vid ingången klarar man nog av även om man är allergisk. Det är ju på våren/försommaren som stänglarna ger allergi. Inte bladen.Jag såg en festdekoration på bord gjorda av urgröpta äpplen med värmeljus i. Hade jag varit på den festen så hade jag nog fått åka hem med astmasprayen i högsta hugg.
Svar på tråden Budgettips