• Nalle Puh 40

Budgettips

Tänkte vi kunde ha en tråd med våra bästa "budgettips". Har suttit och räknat lite på vår ekonomi nu och det blir ganska mycket pengar i slutändan...

Mitt budgettips är att strunta i placeringskort och istället skriva på fina stenar eller helt enkelt göra dem själv.

Vad är ditt bästa tips?

• Svar på tråden Budgettips
  • Bröllop 2 aug

Vi låter svärmor fota oss. Helt galet dyrt med fotograf! Vi kommer att testfota några dagar innan så vi ser vilka poser och platser vi vill ha så är det bara att trycka av på dagen D.

• Nessan

Att inte fastna för alla idéer man inte hade en tanke på, men som man efter ett par timmar på BT bara _måste_ ha på sitt bröllop!

• Lunia

Ja det var verkligen ett hett tips

Nessan skrev 2008-03-09 17:24:59 följande:
    Att inte fastna för alla idéer man inte hade en tanke på, men som man efter ett par timmar på BT bara _måste_ ha på sitt bröllop!
  • Humlan66
    Nessan skrev 2008-03-09 17:24:59 följande:
    hahaha sååå sant .. helt galet va mkt man MÅSTE ha *L*

Men ta det som känns VIKTIGT för er först och håll igen på det andra *L*
  • *Lilla M*

Vi sparade också in massor med pengar på att anlita en släkting som fotograf. Hon har en proffskamera och har gått lite kurser och så. Vi fick nästan 1000 bilder varav 500 var bra. Så vi har sjuuukt mycket bra bilder!

• sommar08

Mitt tips är att strunta i små presenter till alla gästerna för där springer verkligen pengarna iväg, plus att de bröllop jag varit på där brudparet har haft gåvor till gästerna så har 50% av gästerna glömt ta gåvan med sig hem.

• Blomsterbrud

Vill man inte skriva på stenar kan man alltid använda fin blad/löv om det är den årstiden, även höstlöv kan ju vara fina..

• lycklig78

Vi lägger ganska mycket pengar på vårt bröllop, men min blivande säger blankt nej till allt "lull lull" som han kallar det... (Han menar då en massa onödiga blomsterdekorationer vid ceremonin, presenter till gäster, speciellt toapapper, tryckta servetter osv)

• Fröken förväntan

Ja, bort med allt köpt lull lull och nyttja det som finns i naturen. Finns vackra saker året runt, blommor, stenar, mossa, kottar, snäckor.... o.s.v. Gratis och vackert!!!

lycklig78 skrev 2008-03-09 17:31:16 följande:
    Vi lägger ganska mycket pengar på vårt bröllop, men min blivande säger blankt nej till allt "lull lull" som han kallar det... (Han menar då en massa onödiga blomsterdekorationer vid ceremonin, presenter till gäster, speciellt toapapper, tryckta servetter osv)
Svar på tråden Budgettips