• Nalle Puh 40

Budgettips

Tänkte vi kunde ha en tråd med våra bästa "budgettips". Har suttit och räknat lite på vår ekonomi nu och det blir ganska mycket pengar i slutändan...

Mitt budgettips är att strunta i placeringskort och istället skriva på fina stenar eller helt enkelt göra dem själv.

Vad är ditt bästa tips?

• Svar på tråden Budgettips
  • swordfish

Vi har struntat i bröllopsnatten, men ska på bröllopsresa 4 dagar efter...
    skippar morgongåva (har jag sagt till honom)
    hemmagjord tårta utan krusiduller
    inga rispåsar
    inga presenter till gäster! (som om det inte är tillräckligt man bjuder på!?)
    ingen särskild transport från kyrkan
    inte för att "spara in" men vi har inga tärnor, marskalkar och slipper därmed kläder blommor o dyl till dem
    Inbjudningskort gjorde jag själv... helt enkla skrivna med guldpenna...
    Där pengarna hamnar är på ringen och mat o dryck till gästerna.
    dock ingen dessert utan bröllopstårta till kaffet
    ska köpa blommor dagen innan och själv binda ihop (hur svårt kan de va )
    Köpt brudklänning för 1700 kr Tradera,
    skor 500 kr Vagabond

• grabbarna

det där känner jag också! enda med ett passande jobb är sambons svägerska som är frissa men dom bor 40 mil bort och ingen vi träffar speciellt ofta så henne vill jag inte be.ev kan jag be en jobbarkompis dotter,men hon är ung och inte utbildad men hon kan ju vara duktig ändå.

ska ha buffe som vi gör själv ev en jobbarkompis barn som hjälper till billigt.

ska nog binda ihop blommorna själva så det blir ju lite billigare men jag vill inte gärna ge avkall på vilka blommor jag vill ha, jag är såå sugen på vinröda kallor, pappa handlar dock mkt på en handelsträdgård så jag ska be honom kolla om han kan få nåt bra pris på det stället.

ringen köps på nätet men kostar ju ändå

Troll1 skrev 2008-03-11 19:48:19 följande:
    Det är lätt att hålla nere kostnaderna om man har frisör, konditor, florist, fotograf i familjen/kompisgänget osv osv. Det är väl klart det blir billigt då. Om man nu inte har ngn av den "varan" och det enda någon är riktigt bra på är dekoration/dukning så behöver man verkligen BT om inte annat. Här får man ovärderliga tips!
  • Tidoptimisten

På IKEA finns allt till inbjudningskort, dukning och tack kort m.m. Billigt och bra, det är bara att använda fantasin!!!

Tårtan gör man själv eller ber någon bakglad vän!
    Klädsel finns för både brud och brudgum på secondhand-butiker alt. nätet.

• Troll1

Vi har catering (till bra pris), buffé (där sparar vi in på porslin) och tårtan istället för dessert. Jag tycker det blir lite kaka på kaka med dessert alldeles före tårtan.

Vad tycker ni är ett rimligt pris att betala servetris/restaurang-elever eller liknande per timme? Vi är noga med att det är seriösa personer som ska jobba. Jag stressar garanterat ihjäl mig om jag ser att saker inte blir gjorda.

Se´n blir det väl en resa för m2b till Tyskland...

• Troll1

Vi har catering (till bra pris), buffé (där sparar vi in på porslin) och tårtan istället för dessert. Jag tycker det blir lite kaka på kaka med dessert alldeles före tårtan.

Vad tycker ni är ett rimligt pris att betala servetris/restaurang-elever eller liknande per timme? Vi är noga med att det är seriösa personer som ska jobba. Jag stressar garanterat ihjäl mig om jag ser att saker inte blir gjorda.

Se´n blir det väl en resa för m2b till Tyskland...

• blommisen

åhh vilken kanon bra tråd

jag suger åt mig av era tips

vi gifter oss i kyrka, tärnor och bestman får stå för sina kläder själv och hår smink, vi står för en liten blomma

gratis sång i kyrkan, gångavstånd där festen kommer hållas, vi kommer lägga pengarna på ringar, och festen , vi ska ha buffé och skippar dessert och kör på kaffe o tårta

vi kommer nog köra med Ipod när det är dans

• Pearldrop

Den här sidan gillar jag :D
    Tärnor och bestman köper sina kläder själva, vi har dock sagt att vi kommer vilja att de har vissa färger att hålla sig till, men det behöver itne vara fancy kläder:
    exempelvis ett par svarta vanliga byxor från hm om de så vill och en rosa tröja, om det är rosa och svart vi väljer vill säga..

Det känns lite snålt... men.. det är ju ändå vanliga kläder de kan använda sen efteråt också..

Sen finns det säkert massor med saker att spara pengar på , min m2b vil ltex inte ha en till ring, han bara graverar ett til ldatum i förlovningsringen (vi har de finaste förlovnignsringar vi kunde hitta, dyra, men vi föll pladask för dem så det känns helt ok!)

• Troll1

Min m2b ska bara få sin förlovningsring putsad o graverad (ingår i priset när vi köper min bröllopsring). Min goa tärna vill betala sin klänning själv.
    Däremot har vi en lokal som är väldigt dyr, svårt när man ska vara i Göteborg... Sökte som en stolla, så jag gjorde vad jag kunde. MEN den gör väldigt mkt för stämningen. Det är så fint fixat där. Bilder finns i mitt galleri.
    Vi spelar in färdiga cd-skivor med musik och lånar musikanl. Det funkar jättebra.
    Har köpt lite småplock till toakorgar. Hittade hjärtplåster runt alla hjärtans dag, näsdukar o lite annat kul. Inte så dyrt, men gör stor skillnad i mysfaktor. Vi ska köpa nya handdukar på rea och doftljus dit också. Lagerhaus har mkt skoj till en billig peng!

• sanan
    Troll1 skrev 2008-03-11 19:49:14 följande:
    Vet du hur länge de brinner?
    Det står inte på ljusen men de är större än vanliga värmeljus..så min gissning är 5-6 timmar
  • pojomo

jag kör på samma race som dig där.

swordfish skrev 2008-03-11 19:50:33 följande:
    Vi har struntat i bröllopsnatten, men ska på bröllopsresa 4 dagar efter... skippar morgongåva (har jag sagt till honom)hemmagjord tårta utan krusidulleringa rispåsaringa presenter till gäster! (som om det inte är tillräckligt man bjuder på!?)ingen särskild transport från kyrkaninte för att "spara in" men vi har inga tärnor, marskalkar och slipper därmed kläder blommor o dyl till demInbjudningskort gjorde jag själv... helt enkla skrivna med guldpenna... Där pengarna hamnar är på ringen och mat o dryck till gästerna. dock ingen dessert utan bröllopstårta till kaffetska köpa blommor dagen innan och själv binda ihop (hur svårt kan de va ) Köpt brudklänning för 1700 kr Tradera, skor 500 kr Vagabond
Svar på tråden Budgettips