• Nalle Puh 40

Budgettips

Tänkte vi kunde ha en tråd med våra bästa "budgettips". Har suttit och räknat lite på vår ekonomi nu och det blir ganska mycket pengar i slutändan...

Mitt budgettips är att strunta i placeringskort och istället skriva på fina stenar eller helt enkelt göra dem själv.

Vad är ditt bästa tips?

• Svar på tråden Budgettips
  • Nalle Puh 40
    MissDoe skrev 2008-03-09 17:40:11 följande:
    Å, vilken underbar tråd!
    Tack, jag kände att pengarna bara "flöt iväg" och att jag bara var tvungen att ha lite spartips. Jag återkommer med fler för nu ska jag till jobbet.
  • AnRo09

Måste hålla med MissDoe... underbar tråd!
    Jag kommer att ta åt mig sååå mycket tips från er, för man vet ju aldrig vad som händer i framtiden

• ia7

Köpte faktiskt tryckta servetter men på tradera. 130:- för 75 st valfri färg, text och bild

• Nessan

Angående tryckta servettter (jag säger absolut inte att det är fel att ha det, men själv tycker jag det är lite av en onödig utgift) Tänk på att om ni vill ha nån speciellt servettvikning så kan det ju hända att ni "viker bort" trycket så att det i alla fall inte syns. Då går ju poängn med trycket förlorat!

• bara jag

Tigerlinn:
    Vi har 120 gäster och jag köpte lakanen "SLUMRA" på ikea för 39 kr/st. (FInns för 25 kr/st men dessa är ej helvita)

• BlivandeFruJohansson

Kanontråd! Vi ska ha en ros på bordet i en vas och vaserna köpte vi på Ikea för 5 kr/st Köpte även glasfast till blockljusen för 5 kr/st!

• Zilba

Vi ska ha många gäster. (140 st bjudna)
    Men vi har skrivit att istället för present vill vi att de ska utföra ett uppdrag. Specialdesignade uppdrag. Några som är bartendrar får turas om i baren och fixa drinkar (max en timme per person)
    Några får ta med lite kakor, några nån påse chips, några får fotografera (har vänner med grymma kameror) osv.
    Detta sparar vi massor på. Hon som tar emot osa har en lista på uppdrag till de gäster som vill ha.

• bumblebee jonis

Min mamma har en gigantisk nurgröna hemma med jätte långa rankor som hänger ner i trappan. Sen har sambon en farbror som har massor i sin trädgård om det skulle behövas mer

TigerLinn skrev 2008-03-09 18:08:11 följande:
    murgräna på borden? hur mycket behövde du då? och vad ksotade det?bumblebee jonis skrev 2008-03-09 18:03:30 följande:
  • johansdotter

Vet inte riktigt om dom finns kvar...men jag hittade oblekta lakan för 9:- på ikea. Ska ha dom som stolsöverdrag och dukar....köpte även deras "spetstyg" för 7:-/m som jag ska ha över lakanen. Blir snyggt med dom oblekta under och den knallvita spetsen på. =)
    Även den numera klassikern, fiberduk, att dekorera rummet med. Hittade 30m för 99:- på bauhaus.

• Nienna
    BlivandeFruJohansson skrev 2008-03-10 09:59:14 följande:
    Kanontråd! Vi ska ha en ros på bordet i en vas och vaserna köpte vi på Ikea för 5 kr/st Köpte även glasfast till blockljusen för 5 kr/st!
    Vad köpte du till blockljusen? Letar efter nåt billigt, enkelt att ställa dem på...
Svar på tråden Budgettips