• Nalle Puh 40

Budgettips

Tänkte vi kunde ha en tråd med våra bästa "budgettips". Har suttit och räknat lite på vår ekonomi nu och det blir ganska mycket pengar i slutändan...

Mitt budgettips är att strunta i placeringskort och istället skriva på fina stenar eller helt enkelt göra dem själv.

Vad är ditt bästa tips?

• Svar på tråden Budgettips
  • trampetroll

Jag var på Ikea idag och köpte massor av lakan för 15kr/st!

• BlivandeFruJohansson

Vi har köpt våra fat till blockljusen för 5 kr/st och små vaser till rosorna (en ros i varje) för 5 kr/st

• ohlala

jag har kommit på att man kan göra fat till blockljusen m en stor rondell och tre små kulor som man limmar fast under i ex trolldeg och sen målar. annars kanske bara ställa dem på flata stenar

• Yrvädret

Ja, eller på assietter från second hand

• ohlala

det kan var sjukt coolt med assietter från secondhand eller ännu hellre stora fat som man dekorerar med blommor emellan ljusen.

• Pearldrop

Jag har tänkt ha en svart sammetsduk med "krsitaller" utspridda i mitten längst hela borden, de borde glittra fint :) och det borde vara lätt att få tag i nånstans.. men svart smametstyg, har ni sett det på ikea?

• lillasmilla
    ohlala skrev 2008-04-02 12:46:58 följande:
    det kan var sjukt coolt med assietter från secondhand eller ännu hellre stora fat som man dekorerar med blommor emellan ljusen.
    vi ska ha ikeas blockljus (5 i en paket) på deras begia tallrik (de som vi har hemma...) vi har satt rosa sidenband i olika bredder (fastsatt med en pärla på nål, ville inte ha rosetter) på ljusen, blev jättefint! Sedan ska vi "slakta" rosa rosor över/mellan ljusen. Mellan ljustallrikarna ska vi ha ljuskopparna med "isbitar" (sån gelé man köper att ha i vaser) och en rosa ros i varje, mellan dessa rankor av hjärtan på tråd. Kanske inte maxbudget, men inte så fraligt dyrt ändå, tallrikarna har vi ju hemma... =)
  • jennyfer

Tänk på att inte har för mycket dekorationer på borden. Det som ser fint ut vid ett dukat tomt bord där ingen sitter kan lätt bli för mycket när alla väl har satt sig, fått mat, dryck i glasen och ev. flaskor på bordet, lagt ifrån sig festprogram etc.

• Blondie77

jag tror jysk har svarts sammetstyg till bra pris!

Pearldrop skrev 2008-04-04 09:47:54 följande:
    Jag har tänkt ha en svart sammetsduk med "krsitaller" utspridda i mitten längst hela borden, de borde glittra fint :) och det borde vara lätt att få tag i nånstans.. men svart smametstyg, har ni sett det på ikea?
  • ohlala

jag köpte vitt o svart sammetstyg där för ngn vecka sen!

Svar på tråden Budgettips