• Nalle Puh 40

Budgettips

Tänkte vi kunde ha en tråd med våra bästa "budgettips". Har suttit och räknat lite på vår ekonomi nu och det blir ganska mycket pengar i slutändan...

Mitt budgettips är att strunta i placeringskort och istället skriva på fina stenar eller helt enkelt göra dem själv.

Vad är ditt bästa tips?

• Svar på tråden Budgettips
  • RDF

Jag har inte läst hela tråden men delar med mig av mina budgettips.

*Beställ klänning på nätet. 1507:- inkl.frakt gav jag för min!

*Gå in på Blomsterlandet och beställ en bukett. Även Plantagen har ibland jättefina vanliga buketter.

• Kärlek ger näring åt själen

Det finns på Jysk

Pearldrop skrev 2008-04-04 09:47:54 följande:
    Jag har tänkt ha en svart sammetsduk med "krsitaller" utspridda i mitten längst hela borden, de borde glittra fint :) och det borde vara lätt att få tag i nånstans.. men svart smametstyg, har ni sett det på ikea?
  • Kärlek ger näring åt själen

Jag köpte Stora tallrikar på Rea som jag ska ställa våra blockljus på. Och mellan ha små små vaser med horentiza i sen får det räcka med dekoration
    Och på Honnörsbordet så blir det rosblad utrstödda på bordet förutom ljusen

Yrvädret skrev 2008-04-02 10:51:37 följande:
    Ja, eller på assietter från second hand
  • Nufsan

Titta runt på brudbuketter och se alternativa val.

Jag har beställt från en tjej som har sin "butik" hemma.
    1000 kr för min brudbukett, coursage till m2b, 1 st handledsbukett till tärnan och 2 näbbuktter till näbbarna! Tycker jag iaf var billigt!

• 08agusti08

jag köpte 12 glas på min mammas jobb.. (återvinnarna) en secendhand butik på söder i sthlm... 3 kr st och så ska jag köpa 6 plastblommor på ikea och rosa sand där är våran borddekeration...

sen så kommer vi nog oxå köpa massa ikea lakan....

• jennyfer

Inte ett direkt tips, utan mer en budgetförfrågan...

Någon i Malmö/Skåne som är intresserad av att dela på porslin m.m.?

Vi ska ha ett trädgårdsbröllop och behöver alltså ca 50 st av bestick, glas, tallrikar m.m. och när jag kollade på uthyrningsfirmorna så blir det ungefär samma pris som att köpa allt på IKEA.

Tänkte kolla om det är någon annan här som behöver detta, eftersom vi i så fall kunde dela på kostnaden? Lägg i så fall en blänkare i min gästbok.

Vi gifter oss den 2/8 i Malmö så just det datumet är paxat.

• Sofiaa84

Jag gör alla placeringskort själv, och dekorationerna själv. Min kompis är frisör, våran toastmaster är trubadur, klänning från internet, bukett från billig butik, smycken från internet, skor från wedins, underhållning får vi billigare genom en av mashalkernas jobb, gåvorna till gästerna gör vi själva, inbjudningskorten beställer vi från internet från billig sida. Eh kommer inte på mer, men utan mat ligger vårat bröllop på 25 000 för 65 pers.

• SweetSun

fick just reda på att en av mina vänner ska fixa blommorna så jag behöver bara stå för "materialet" ! det var jätteskoj! Fick man ner kostnaden nån tusing!

• Troll1

Jo, men har mn en massa vänner o släktingar med käcka jobb såsom sminköser, florister, fotografer etc så är det ju en baggis...

Svar på tråden Budgettips