• Nalle Puh 40

Budgettips

Tänkte vi kunde ha en tråd med våra bästa "budgettips". Har suttit och räknat lite på vår ekonomi nu och det blir ganska mycket pengar i slutändan...

Mitt budgettips är att strunta i placeringskort och istället skriva på fina stenar eller helt enkelt göra dem själv.

Vad är ditt bästa tips?

• Svar på tråden Budgettips
  • ganesha

Ja, du Husmusen, det där med engångskameror är ju en evig diskussion. De flesta här menar att budgettipset är att slopa engångskamerorna eftersom det ofta blir dåliga fyllebilder av dem, och istället uppmana gästerna att fota med sina digitalkameror och skicka med en skiva som de kan fotobränna och skicka tillbaka, eller på andra vis samla in alla foton.

Men den där vinetikettsaken var ju knasigt rolig, den kör vi på! Tyskt skitvin blir finfina flaskor! =)

• Nalle Puh 40

Är oxå lite emot engångskameror, tittade på en kompis bilder och det var inte många som var bra...

• jennyfer

Det kan helt klart se trevligt ut med egna etiketter, men man kanske ska ha det på något annat, t ex vattenkaraffer. Just vinetiketten vill i a f jag helst ha kvar så att jag ser vilket vin jag dricker (druva, område m.m.). Sedna är det tyvärr så att ett billigt vin smakar i nio fall av tio inte lika bra som ett dyrt vin. Sedan har alla olika nivåer för var man tycker att en vin smakar bra. I mitt fall räcker ett bra vin i 70-kronorsklassen långt, medan det vore en utmaning att hitta en gott vin i 50-kronorsklassen.

Husmusens skrev 2008-05-04 20:08:03 följande:
    Gör egna inetiketter till flaskorna med brudparets namn, så spelar det ingen roll om vinet är billigt (ingen kommer veta)
  • ganesha

Nåja, jag dricker uteslutet vitt halvtorrt och jag menar nog att börjar det hamna över 65kronor från bolaget så blir det desto hemskare smak. Jag håller mig gärna runt 60 för mina flaskor om jag helt får bestämma.
    Kanske är rött annorlunda, men den världen är inte min.

• Pearldrop

Jag lärd emig dricka vin i höstas och då endast liebfraumilch - det mest smaklösa man kan hitta för att citera marian keyes ;)

• ganesha

Hehe, liebfraumilch är ju ett saftvin som heter duga, kostar typ 15kr i danmark eller sådär. Kan man dricka saft så kan man dricka liebfraumilch. =) Nästa steg är väl black tower, också väldigt lättdrucket och lite sliskigt. =)

• Pearldrop

Jag drack mycket black tower i femtonårsåldern ;) sisådär 2-3 flaskor per vkäll så de tär väl lite uttjatat :P Fast då hällde man ju bara i sig, till skillnad från nu som man helst vill att de ska smaka gott också ;)

Saft däremot, dricker jag INTE ;) och inte kaffe, och inte mjölk, och inte te.. :P

Men nu kom vi nog bort från ämnet - ursäkta mig :D

• Pearldrop

*kickar igång tråden igen...*

• lillamaa

puffar på lite här jag med.

alkohol... ojoj. först hade vi tänkt ha vin till maten. nu tror jag vi skiter i det. måste ju tänka på ekonomin.
    funderar på att servera vatten, saft och ... ja ska man servera öl när man inte serverar vin? eller blir det ful att inte ha vin, "måste" vi det kanske?

• BlivandeFruJohansson

Vi kommer att ha betalbar. En 10 per drink/öl/vin.. Då får vi en liten slant till bröllopsresan samt att man har mera koll på sitt glas!

Svar på tråden Budgettips