• Nalle Puh 40

Budgettips

Tänkte vi kunde ha en tråd med våra bästa "budgettips". Har suttit och räknat lite på vår ekonomi nu och det blir ganska mycket pengar i slutändan...

Mitt budgettips är att strunta i placeringskort och istället skriva på fina stenar eller helt enkelt göra dem själv.

Vad är ditt bästa tips?

• Svar på tråden Budgettips
  • BlivandeFruJohansson

Vi har inga som är dugliga

• engel79

Hurdana vat lakanen. Duger dom till att ha som dukar utan att man direkt tänker på att det är lakan? Kommer du ihåg vad dom hette, tänkte kika in på ikea närmsta dagarna...

trampetroll skrev 2008-04-01 18:20:19 följande:
    Jag var på Ikea idag och köpte massor av lakan för 15kr/st!
  • esset50

Bröllop aug-okt o Vildvin i Trädgården?:
    Pynta borden m långa slingor av Vildvin. Sobert, elegant, romantiskt o billigt

• esset50
    MissDoe skrev 2008-03-09 17:40:11 följande:
    Å, vilken underbar tråd!
    Verkar som om trenden m svindyra brölop håller på att svänga?*?
  • Kärlek ger näring åt själen

Nja jag tycker svindyra bröllop kommer att bestå däremot så verkar det som om vi nog börjat inse att det är en heeel deeeel pengar som går på en enda dag..

esset50 skrev 2008-04-05 20:40:27 följande:
    Verkar som om trenden m svindyra brölop håller på att svänga?*?
  • trampetroll
    engel79 skrev 2008-04-05 20:25:52 följande:
    Hurdana var lakanen. Duger dom till att ha som dukar utan att man direkt tänker på att det är lakan? Kommer du ihåg vad dom hette, tänkte kika in på ikea närmsta dagarna...
    De duger absolut, de är jättefina fast de är lite genomskinliga om nu är väldigt petig. Men jag resonerade som så att för det priset var det värt det och så genomskinliga är de inte. Jag testdukade hemma och med blomblad, festhäften, bordslöpare, ljus och tallrikar, bestick, glas mm finns det inte en människa som ser igenom den dukningen, det kan jag lova!
    Mycket prisvärt och jättefina som sagt!
    Jag tror att lakanen hette knoppa men de finns på deras hemsida, finns liksom inga andra som kostar så lite så du hittar dem dirket!
  • MsSandra

Beställde min klänning i kina.. med slöjor, väskor, handskar, underkjolar, ringkuddar och lite extra krusiduller.. för 1600 kronor...

Vi beslöt oss också för att bjuda alla på 3 rätters middag + brudskål + tårta och kaffe.. men dryck till maten får de stå för själva.

Beställde även korsett i utlandet, till förmånlig penning!

Har också idag provbundit min brudbukett för att se om jag klarar av det... den kostade runt 200 (vet inte om jag ska ha den än, men jag gillar den skarpt) ska lägga ut en bild i mitt galleri sen om jag kan..

Tiara och/eller diadem kan man oftast låna på kyrkan istället för att köpa...(sällan man använder den igen..) jag ska nog beställa en/flera från kina.. så säljer jag dem om jag inte vill ha dom.. :) betydligt billigare än i sverige iaf..

Ja det finns mycket man kan tänka på och pyssla med...
    LYCKA TILL ALLA :)

MVH Sandra

• Sanfor

Budgettips:

Om man vill ha riktiga linneservetter, köp i USA www.efavormart.com (Smaken är som baken, men jag vill ha rejäla dukar och servetter, och prisförslagen nedan vänder sig till de som tycker som jag. Jag vet att det går att få mkt billigare på IKEA eller ha papperservetter :))

10 x 5 pack linneservetter för 3,75 =$37,50
    10 Linnedukar 130 x 240cm för 9,90=$99
    Fraktkostnader= $117
    TOTALT: 255 dollar= 1500 kr

Vilket innebär att varje servett kostar 8,50 kr och varje duk ca 100 kr.

(Jämförelse: På Ellos kostar motsvarande linnedukar 300 kr/st och servetter (ej linne) 12,50 st. Total kostnad för beställning skulle bli (10x30)+(50x12,50)=3600 kr)

• Sofiaa84

MsSandra:
    vart hittar man klänningar från kina?
    //S.

• Troll1

Sanfor: tack för bra tips. Vi ska nog hyra servetterna tillsammans med det andra.
    Blir många servetter kvar annars. Ok man kan sälja dem men men...
    Ska kika på sidan.

Svar på tråden Budgettips