• Nalle Puh 40

Budgettips

Tänkte vi kunde ha en tråd med våra bästa "budgettips". Har suttit och räknat lite på vår ekonomi nu och det blir ganska mycket pengar i slutändan...

Mitt budgettips är att strunta i placeringskort och istället skriva på fina stenar eller helt enkelt göra dem själv.

Vad är ditt bästa tips?

• Svar på tråden Budgettips
  • PL080802

hej yrvädret! har du något tips på var man kan köpa tyg (äkta siden) i Bangkok? tack på förhand!

• Yrvädret

Aj, nä, jag var ju inte där själv. Men jag vet att de som var där frågade om tips på sitt hotell och fick ett bra råd. Däremot visade det sig att taxichaffören som körde dem hade avtal med en annan tygbutik och körde dem dit istället. Han fick tydligen en viss provision på vad de sålde. Men mina köpare stod på sig och blev tillslut körda till rätt ställe, så man får passa sig... Skulle kunna fråga om de har kvar lappen på vad butiken hette, men vet inte om det var i närheten av bangkok just då, de åkte nämligen runt endel i Thiland!

• 16aug08

Bästa tipset från mig är nog att vara ute i god tid med planeringen inför bröllopet. Då hinner man se sig omkring efter bra priser och man har chansen att hitta vissa grejer på rea.

• ohlala

PL: du kan köpa det tex i river city i bangkok.

• Utomlands 2008
    Yrvädret skrev 2008-03-24 20:32:09 följande:
    Ja, att skriva på häftena tycker jag är en bra idé. Men att få häftena att passa in med dukningen tycker jag verkar sjukt mycket svårare. Vart ska man lägga den, tar ju massa plats. På tallrikarna vill man ju ha fina servetter, brevid ser det kanske trångt ut, under tallrikarna så kan man ju inte göra så att namnen syns, stående brevid glaset ser det så mycket ut... hm... tips?
    Fin servett kan man ha under programmet/festhäftet... Fast jag tror det fungerar utmärkt att ha bredvid tallriken - bör inte se trångt ut ifall man inte har jättetrångt. Man kan ju välja att göra dem långsmala i formen så att de inte blir så breda.
    Att ställa dem bredvid/bakom glasen tror jag också fungerar bra!

Allt beror nog på hur stora bord och hur stora tallrikar m.m. man har
  • Stimpen

Har sett bilder där de lagt festprogrammen på stolarna, så gästerna ser dem bär de drar ut stolen. Kan ju vara smart om man tycker det blir trångt på borden..

• ohlala

om man skall ha flera bord (typ små runda) kan man ju ha ett per bord. saves both time n money!

• mazaba

Hur ska ni göra med fest och vigselprogram? kommer alla få varsin eller par vis, bir mycket o dyrt om alla ska få varsina av varje vi blir ca 70-80 pers till maten i kyrkan kan vi bli fler hänfger ju på hur många utomstående som är nyfikna....

• crello

Vigselprogram: 1/par

Dekoration i kyrkan: Vilda blommor som passar i färgtemat.

Foto: Anhörig fotar (Om någon har en relativt bra kamera)
    Sätta ut engångs kamrer på borden så gästerna fotar under kvällens gång som ni sedan samlar upp.

Transport till och från kyrkan och sedan till ev. bröllopsnatt: Vanlig bil som man dekorerar eller om man känner någon som har häst o vagn för billig peng.

Fixa naglar och smink själv.
    Ta hjälp av vän eller mamma.
    Hjälp din blivande man med ansiktsrengöring och lite lätt manikyr och ev. håret.

Några tips...

Svar på tråden Budgettips