Inlägg från: Yrvädret |Visa alla inlägg
  • Yrvädret

Budgettips

En så bra tråd och ingen som skrivit på så länge, synd!!!
    Ni som funderat på att sy saker till brölloppet, eller kanske be någon annan...
    Vet att det finns många liknande tips som det jag nu kommer med, men om ni känner någon (eller kanske någon som känner någon) som ska till asien i sommar, be dem köpa tyget där. Funkar ju även om man tänkt sig tygdekor i lokalen, dukar o.s.v Fick 10 m jättefint tyg till mina tärnors klänningar plus 5 meter genomskinligt tyg med gulddetaljer för bara 200 kr. Helt fantastiskt! (dessutom tyckte min pappas fru att hon köpt det så billigt själv så hon ville inte ha en enda krona från oss )

• Yrvädret

OBS! Rättelse: "asien I SOMMAR", det spelar ju faktiskt ingen roll, till asien innan ni gifter er helt enkelt... :)

• Yrvädret

och det var från Thiland jag fick mitt

• Yrvädret

Det låter fint, men det förutsätter ju att man köpt glasen själva och att man bara kan använda dem vid det tillfället, antar att det blir en gåva till gästen. Eller går det att ta bort?
    Tänkte också ta vanligt smågrus och sprayfärga i guld och ha som bordsdekor istället för att köpa dekorgrus, dekordiamanter och dyl.
    Har också en tanke att göra ljusstakar på något snyggt sätt i trolldeg, men jag har inte provat än så jag vet inte om det är något hållbart tips... hehe...

• Yrvädret

Lyckligjävel: Ja, det är just det att jag inte vet Jag får väl återkomma när jag provat helt enkelt... Men jag tänker mig att jag ska göra höga "stakar" för långa ljus och inte värmeljushållare liksom, tänker mig att det blir mer pampigt så. Sen målar jag väl dem i något också. Men jag vet inte om de böjer sig i ugnen, men kanske kan man ha en stadgande pinne som "skelett"... ja, vi får se helt enkelt

Ja, att skriva på häftena tycker jag är en bra idé. Men att få häftena att passa in med dukningen tycker jag verkar sjukt mycket svårare. Vart ska man lägga den, tar ju massa plats. På tallrikarna vill man ju ha fina servetter, brevid ser det kanske trångt ut, under tallrikarna så kan man ju inte göra så att namnen syns, stående brevid glaset ser det så mycket ut... hm... tips?

• Yrvädret

Aj, nä, jag var ju inte där själv. Men jag vet att de som var där frågade om tips på sitt hotell och fick ett bra råd. Däremot visade det sig att taxichaffören som körde dem hade avtal med en annan tygbutik och körde dem dit istället. Han fick tydligen en viss provision på vad de sålde. Men mina köpare stod på sig och blev tillslut körda till rätt ställe, så man får passa sig... Skulle kunna fråga om de har kvar lappen på vad butiken hette, men vet inte om det var i närheten av bangkok just då, de åkte nämligen runt endel i Thiland!

• Yrvädret

Kan man slå ihop vigsel och festprogram och dela ut dem redan i kyrkan så får alla ansvara för sitt eget och så slipper man dukningsproblemet? (Fick annars bra tips från er, både att ge programmen en form som man tycker passar in med dukningen och att lägga dem på stolen tyckte jag var smart, tack )
    Jag förstår förståss att det förutsätter att alla de som kommer till kyrkan också är bjudna på festen.

Lakan på IKEA för 15kr/st just nu till dukar och dekor. Vissa tycker de är tunna, vi tycker det funkar utmärkt!

• Yrvädret

ohlala: Så att folk har möjlighet att ta ett själv ifall man inte tagit i kyrkan menar du? Låter bra tycker jag.

jelikr: Som ohlala sa så kostar det alltså 19 kr/st i vanliga fall, men de hade alltså lite extrapis just nu, vet inte hur länge. Stod inget om att de skulle utgå ur sortimentet vad jag kunde se iaf. Ganska bra om man som vi köpte 20 st. Vi tjänade ju ändå 80 kr iaf

• Yrvädret

Ja, eller på assietter från second hand

Svar på tråden Budgettips