• Nalle Puh 40

Budgettips

Tänkte vi kunde ha en tråd med våra bästa "budgettips". Har suttit och räknat lite på vår ekonomi nu och det blir ganska mycket pengar i slutändan...

Mitt budgettips är att strunta i placeringskort och istället skriva på fina stenar eller helt enkelt göra dem själv.

Vad är ditt bästa tips?

• Svar på tråden Budgettips
  • BlivandeFruJohansson

Vi köpte vita handdukar på Ikea för 3 kr/st. Ska ha på toaletten och i köket. Vill man kan man ju färga dom eller sätta på fina band eller skriva dit era namn.

• Pearldrop

Fint vanligt tyg att lägga över borden, ikea har fina värmeljushållare i flera färger som man kan välja till färgtemana, sen så sätte rman värmeljus i dem, lägger ut lite glitter omkring dem.. ;) jättefint! (hoppas jag!)

• Efter 11 år är det min tur

Vi tog ett vanligt rum på hotellet och inte bröllops svit och sparade in 1000 kr på det,våra vittnen hade köpt champange och choklad och min mamma hade sänt ett telegram och allt fanns på rummet när vi kom upp...Precis som en B.svit

• Troll1

Efter 11 år är det min tur skrev 2008-03-12 15:47:38 följande:

Vi tog ett vanligt rum på hotellet och inte bröllops svit och sparade in 1000 kr på det,våra vittnen hade köpt champange och choklad och min mamma hade sänt ett telegram och allt fanns på rummet när vi kom upp...Precis som en B.svit
    Mysigt!

Jag oroar mig mest över barnpassningen...
    Vill gärna sova borta, så jag inte sätter på diskmaskinen...istället för...
  • Efter 11 år är det min tur

Vittnena tog våra barn.....så vi inte missade... ja du vet..

Troll1 skrev 2008-03-12 16:13:10 följande:
    Efter 11 år är det min tur skrev 2008-03-12 15:47:38 följande:
    Mysigt!Jag oroar mig mest över barnpassningen...Vill gärna sova borta, så jag inte sätter på diskmaskinen...istället för...
  • Marge Simpson

Vickning: små pizzor... Alla älskade dem och det var jätte billigt. Din pizzeria gör det säkert jätte gärna.

• BlivandeFruJohansson

Vi ska bo hemma, vet inte om sonen ska bo här hemma, helst inte. Vill inte gå upp tidigt dagen efter Men ska nog åka på en kryssning ett par dagar efter och då ska han inte följa me. Vill ju inte vara borta ifrån honom hur länge som helst..

Nån som har beställt kryssning från Silja Line nyligen?? Vill åka me dom, gärna i nån lyxigare hytt..

Hur ska ni dekorera lokalen? Tips på hur man kan göra med björkris? Och annan dekoration man kan ta från naturen..

• Troll1

Blåbärsris är ju vackert.
    Bor man vid havet så finns det ju mängder av vackra stenar.

• BlivandeFruJohansson

Långt ifrån havet, så de e ingen för oss, tyvärr. Nått mer tips från nån? Kanske hur vi ska dekorera över ingången.. Just nu är den väldigt tråkig!!

• Troll1

Björkris funkar väl bra över en ingång. Kanske sticka in lite blommor också. När är vigseln? Syrén är ju fint och se´n finns det ett antal trädgårdsbuskar med vackra blommor man kan använda. Det beror ju lite på när på sommaren det är.

Svar på tråden Budgettips