• Nalle Puh 40

Budgettips

Tänkte vi kunde ha en tråd med våra bästa "budgettips". Har suttit och räknat lite på vår ekonomi nu och det blir ganska mycket pengar i slutändan...

Mitt budgettips är att strunta i placeringskort och istället skriva på fina stenar eller helt enkelt göra dem själv.

Vad är ditt bästa tips?

• Svar på tråden Budgettips
  • förväntansfullbrud

Vi tänkt skriva namnen på festprogrammen så det får bli placeringskorten. Sen så gör min mamma brud- och tärnbuketterna så det kan man ju spara en del på.

• Lunia

Vilka bra tips här kommer, har tyvärr inget att erbjuda men suger till mig det ni skirver

• TigerLinn

smart att skriva namnen på fest programmen
    synd att vi redan köpt papper till dessa placer kort :)

förväntansfullbrud skrev 2008-03-09 17:46:27 följande:
    Vi tänkt skriva namnen på festprogrammen så det får bli placeringskorten. Sen så gör min mamma brud- och tärnbuketterna så det kan man ju spara en del på.
  • bara jag

Vi har köpt vanliga lakan som dukar på IKEA och sparar 1000 kr! Med rätt dekorationer till så tänker ingen på det

• TigerLinn

vad kostade lakanen? hur många fick du köpa och hur många gäster har ni?
    bara jag skrev 2008-03-09 17:54:36 följande:

Vi har köpt vanliga lakan som dukar på IKEA och sparar 1000 kr! Med rätt dekorationer till så tänker ingen på det
  • bumblebee jonis

Har gjort egna "trådbollar" med hjälp av ballonger tapetklister och pappsnöre som ska ligga på borden. Kostnad - ca 200:- och då köpte jag 3 rullar snöre á 40:-/st (200m snöre per rulle) Många "nystan" kan det bli. Ska se om jag kan lägga in en bild.

Har tips på placeringskort i mitt galleri som kanske kostar några kronor på sin höjd om man skriver ut dem på sin dator.

Med material från panduro har jag gjort
    min egna gästbok ( kostnad ca 70:- )
    ett fotoalbum i samma stil ( kostnad ca 120:- )
    Blev faktiskt riktigt bra båda två

Vad mer??

Jo, vi ska ha murgröna som slingrar på borden.
    Har gjort inbjudningskorten själva (liksom allt annat tryckmaterial )

Kommer säkert på mer sen

• bumblebee jonis

Just det! Letat, letat och åter letat och ringt runt m,m. för att hitta bra priser (med bra kvalitet) på tårta, blommor, frisyr och smink. Det kan göra enorma skilnader på priser

Hittat en del billigare allternativ i utkanten av stan där priserna kan hållas nere pga lägre kostnader för lokalhyror m,m.

• TigerLinn

murgräna på borden? hur mycket behövde du då? och vad ksotade det?

bumblebee jonis skrev 2008-03-09 18:03:30 följande:

Har gjort egna "trådbollar" med hjälp av ballonger tapetklister och pappsnöre som ska ligga på borden. Kostnad - ca 200:- och då köpte jag 3 rullar snöre á 40:-/st (200m snöre per rulle) Många "nystan" kan det bli. Ska se om jag kan lägga in en bild.Har tips på placeringskort i mitt galleri som kanske kostar några kronor på sin höjd om man skriver ut dem på sin dator.Med material från panduro har jag gjort min egna gästbok ( kostnad ca 70:- )ett fotoalbum i samma stil ( kostnad ca 120:- )Blev faktiskt riktigt bra båda två Vad mer??Jo, vi ska ha murgröna som slingrar på borden.Har gjort inbjudningskorten själva (liksom allt annat tryckmaterial )Kommer säkert på mer sen
  • FruRålin080808

Vi kommer att göra mycket av de tilltugg vi ska ha själva och köpa all alkohol från Tyskland. Dessutom kommer jag att be min storasyster göra brudbuketten och alla andra blomsterarrangemang eftersom hon är duktig på blommor...Det behöver inte bli så dyrt med blommorna om man använder fantasin och vågar köpa lite billigare(beroende på om man vill spara buketten eller ej)Min lillasyster kommer att göra min håruppsättning och make up(hon är frisör)Vi ska gifta oss utomhus och därför behövs inga program tycker vi...Vi har köpt billiga kort till inbjudan som jag har "hottat" upp med fina stickers från Panduro(19 kr för ett ark med ca 50 st) Dessutom kommer vi att göra tackkorten själva. Jag kommer troligtvis att göra tårtan själv eller anlita en kompis svägerska som är jätte duktig. Vi kommer inte ha något "lull lull" eftersom vi ska ha ett litet bröllop.=) Min klänning är inte så dyr, köpt på hm. Jag kommer köpa billiga skor och andra tillbehör billigt. Skopunkten ha ju 3 betala för 2...Ett par till mig, ett par till "stora" dottern och ett par till "lilla" dottern. Super bra=) Tror att det är viktigt att man frågar sig VAD vill vi lägga pengar på och att man inte "flyter" iväg- vilket är väldigt lätt. Det vi kommer att lägga pengar på är fotografen(har ingen som är duktig att fota, trist med halva huvuden mm) och hotellnatten.

• mamana

Jag gjorde själv min och näbbarnas buketter, corsage och bordsdekorationer. Jättekul att göra själv.
    Våra placeringskort gjorde vi av syrenblad från trädgården.
    Gjorde egna inbjudnings och tack kort.
    Skrev vigsel och fest program på datorn.
    Min svägerska gjorde bröllopstårtan.
    Håret fixade min mans kusin.
    Transport fixade vi i egen bil med syrran som chafför.

Vi lade pengar på ringen och fotograf, för det är det man har kvar efter bröllopet.

Lycka till!!

Svar på tråden Budgettips